• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 31329

وزارت بهداشت از اجرای حساب واحد خزانه خودداری کرده است/مشخص نیست حوزه بهداشت و درمان چقدر درآمد دارد

وزارت بهداشت به عنوان شاخص‌ترین و درشت‌ترین نهادی که از اجرای حساب واحد خزانه خودداری کرده است.باید یک بار برای همیشه با پیوستن این بخش دولت به حساب واحد خزانه، مشخص شود که درآمد واقعی آنها چه قدر است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت پیوستن دستگاه‌های مختلف به حساب واحد خزانه اظهار کرد: در حال حاضر پیوستن دستگاه‌های مختلف به حساب واحد خزانه مناسب بوده است و البته برخی بخش‌های دولت مثل حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان به حساب واحد خزانه نپیوسته‌اند و در این زمینه کوتاهی داشته‌اند.

طاهری گفت:هدف حساب واحد خزانه این است که تمام درآمدهای عمومی و اختصاصی دستگاه‌های دولتی به این حساب واریز شود. سازمان برنامه و بودجه هم برای اجرای این قانون باید همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: باید سازمان برنامه و بودجه همکاری کند تا دریافتی‌های کلیه زیرمجموعه‌های دولت به این حساب واریز شود تا دولت، نمایندگان مجلس و حکمرانان بدانند که میزان درآمد اختصاصی هر دستگاهی چقدر است.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات دقیقی وجود ندارد که حوزه بهداشت و درمان چقدر درآمد دارد گفت: باید یک بار برای همیشه با پیوستن این بخش دولت به حساب واحد خزانه، مشخص شود که درآمد واقعی آنها چه قدر است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس افزود: اگر حساب واحد خزانه به وجود بیاید، درآمد این بخش‌ها مشخص می‌شود و دولت در این شرایط می‌داند که ورودی و خروجی حساب این دانشگاه‌ها چقدر است.
طاهری ضمن انتقاد از دستگاه‌هایی که هنوز واحد خزانه نپیوسته‌اند، گفت: نمی‌شود که دستگاه‌ها خودشان درآمد کسب کنند و خودشان هم خرج کنند و مجلس و دولت نداند که چقدر درآمد دارند. این کار منطقی نیست. دستگاه‌های دولتی باید به حساب واحد خزانه بپیوندد و هر دستگاهی که از این امر سرباز زند، به مثابه استنکاف از اجرای قانون است.
طاهری گفت: وزارت بهداشت به عنوان شاخص‌ترین و درشت‌ترین نهادی که از اجرای حساب واحد خزانه خودداری کرده است، هنوز درآمد واقعی این دستگاه‌ها را نمی‌دانیم و مجبوریم به گفته‌های خودشان اعتماد کنیم ولی اگر به حساب واحد خزانه بپیوندند این عدم شفافیت را نداریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما باید بدانیم که دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند چقدر درآمد دارند گفت: نمی‌شود که بی‌اطلاع از درآمد آنها، به آنها بودجه تخصیص دهیم. این شیوه حکمرانی و تخصیص بودجه درست نیست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست