• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۶
  • شناسه خبر: 31681

افتتاح مرکز۱۶۰ تختخوابی آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان

مرکز ۱۶۰ تختخوابی آنکولوژی مجتمع آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) زنجان باحضور وزیر کشور ، معاون تحقیقات و فناوری و مدیرکل امور خیرین وزارت بهداشت افتتاح شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مرکز ۱۶۰ تختخوابی آنکولوژی مجتمع آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) زنجان باحضور وزیر کشور ، معاون تحقیقات و فناوری و مدیرکل امور خیرین وزارت بهداشت افتتاح شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه ایران در زمره کشورهای رده بالای جهان در عرصه بهداشت و درمان قرار دارد گفت: این نشان دهنده این است که کشور ما ایران هم به لحاظ دانش و هم خدمات رسانی در حوزه پزشکی، بهداشتی و درمان در سطح قابل قبول در سطح دنیا قرار گرفته است.

وحیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیماران نباید به غیر از بیماری خود نگرانی دیگری نداشته باشند گفت: توسعه این چنین بخش‌هایی برای درمان این بیماری می‌تواند در روند بهبود و همچنین کاهش نگرانی آنها و اطرافیانشان بسیار مؤثر باشد.

وزیر کشور افزود: بیماری سرطان به عنوان یک بیماری سخت در افراد ایجاد نگرانی و هراس می‌کند و کسانی که به هر نحو در ساختن چنین مراکزی مشارکت می‌کنند و بنا دارند غم را از چهره بیماران این استان بزدایند در زنجیره ثواب شریک هستند و امیدواریم در آینده نزدیک به این مرکز یک بخش پرتو درمانی نیز اضافه شود.

وحیدی با اشاره به جایگاه پزشکان و پرستاران در امر بهداشت و درمان ضمن تقدیر از تلاش‌های آنان در زمان طاقت فرسای کرونا از آنان خواست تا مانند گذشته همچنان در کنار مردم به نحو احسن به ارائه خدمات بپردازند.

لازم به ذکر است احداث مرکز ۱۶۰تختخوابی آنکولوژی در سال ۱۳۹۵ به صورت الحاقی توسط موسسه خیریه مجتمع پزشکی حضرت ولیعصر عج، در مساحت ۶هزار و ۴۴۵مترمربع در ۴طبقه، امروز ۱۸اسفند، همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج)، افتتاح و مورد بهره‌براری قرار می‌گیرد.

برای احداث این مرکز در مجموع حدود ۱۱۵میلیاردتومان هزینه شده که ۷۰میلیاردتومان توسط موسسه خیریه مجتمع پزشکی حضرت ولیعصر (عج) و ۴۵میلیارد تومان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تامین شده است.

با افتتاح این مرکز کلیه خدمات درمانی بیماری سرطان ازقبیل: شیمی‌درمانی، درمان سرپایی و بستری، رادیوتراپی، پرتودرمانی و تزریق داروهای خاص به هم‌استانی‌های عزیز و استان‌های همجوار ارائه خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست