• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۸
  • شناسه خبر: 31698

دستگیری فیشنیگ‌ کار حرفه‌ای ، با بیش از ۱۸۰۰ مالباخته در زنجان

رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان از شناسایى و دستگیرى فیشنیگ‌ کار حرفه‌ای خبر داد . این کلاهبردار در مدت فعالیت مجرمانه خود، از ۱۸۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۲۹ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان از شناسایى و دستگیرى فیشنیگ‌ کار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این کلاهبردار در مدت فعالیت مجرمانه خود، از ۱۸۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۲۹ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

موسوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و برابر اظهارات شاکیان و اقدامات فنی معلوم شد، مجرمین سایبری با ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار در شبکه اجتماعی ، قربانیان را ترغیب به کلیک بر روی لینک ارسالی کرده و به محض کلیک، بدافزار در گوشی آنها نصب شده و در ادامه قربانی را به صفحه پرداخت جعلی درگاه بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز می‌نمایند.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه متهم پس از روبرو شدن با مستندات به ۱۸۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۹ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد گفت: وی اقرار داشت با ساخت و ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار با عناوین مختلف در شبکه اجتماعی و پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنها می‌نمودم.

سرهنگ موسوی گفت: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات و لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان افزود: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست