• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۸
  • شناسه خبر: 31703

جشنواره «گفتمان خدمت» برای نمایش خدمات جهادی طلاب و روحانیون در زنجان برگزار میشود/ بزرگترین چالش گروههای جهادی حوزه علمیه عدم شناسایی توسط خیرین است

جشنواره گفتمان خدمت در راستای ارائه دستاوردهای گروههای جهادی و مراکز نیکوکاری موسسات خیریه ای که روحانی محور اداره میشوند از ۲۱ تا ۲۳اسفند در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار میشود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام جواد جعفری مدیر حوزه علمیه استان زنجان در نشست خبری مشترک با مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در خصوص جشنواره گفتمان خدمت اظهار کرد: جشنواره گفتمان خدمت در راستای ارائه دستاوردهای گروههای جهادی و مراکز نیکوکاری موسسات خیریه ای است که روحانی محور اداره میشوند.

جعفری گفت:فلسفه اصلی برگزاری جشنواره گفتمان خدمت لبیک گویی به فرمان رهبری در خصوص جهاد تبیین است که آن را به عنوان بالاترین ماموریت در ایام فتنه بیان کردند.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که میتواند به تبیین کمک کند بیان فعالیت هایی است که طلاب و حوزه علمیه دارند گفت: در همین راستا در حوزه علمیه قم تصمیم بر این شد که درجهت تبیین نقش روحانیت در میان مردم و همچنین کارکرد روحانیت در نظام، فعالیتهایی که روحانیون به مردم ارائه دادند در قالب جشنواره بیان شود.

جعفری با بیان اینکه باید تبیین این کارکردهابه جایی برسد که تبدیل به گفتمان شود وگرنه کارایی نخواهد داشت گفت: برای همین این جشنواره، گفتمان خدمت نام گرفت که خدمتهای خاموشی که طلاب انجام میدهند تبیین شود.

مدیر حوزه های علمیه برادران زنجان با اشاره به اینکه یکی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره)مراکز نیکوکاری است که طلاب هم در آنها فعالیت دارند گفت : عرصه دیگر فعالیت طلاب، فعالیتهای تبلیغی در سطح استان است که طرح هجرت نام دارد که طلاب در روستاها و برخی مناطق برای تبلیغ مستقر میشوند.

جعفری طرح بینات را از دیگر اقدامات حوزه علمیه نام برد و گفت: طلابی که هنوز ملبس نشده اند در مدارس و حسینیه ها و پایگاههای بسیج در قالب طرح بینات فعالیت میکنند.
وی افزود:یکی دیگر از عرصه های فعالیت طلاب، در فضای مجازی است که شامل رصد و تولید محتوا و انتشار آن است که توسط طلاب حوزه علمیه انجام می شود.
مدیر حوزه علمیه استان زنجان یکی دیگر از فعالیتهای حوزه علمیه را تبلیغ در مناطق محروم شهر نام برد و گفت: گروهی از طلاب هم در بسیج سازندگی در فعالیتهای عمرانی شرکت میکنند.

وی با اشاره به حضور مبلغان در مدارس در قالب طرح امین گفت: گروههای جهادی مبلغان امین در مدارس در قالب کلاسهای آموزشی حضور دارند که در استان زنجان نیز ۲۵۰ تا۳۰۰طلبه خواهر و برادر در مدارس در قالب طرح امین مشغول هستند.
جواد جعفری گفت: یکی از کارهای موثر حوزه علمیه مشاوره خانواده و تحصیل و ازدواج توسط متخصصین مشاوره است که در حال حاضر در طبقه دوم دارالقران زنجان برای عموم مردم خدمات مشاوره ارائه میکند.

جعفری با اشاره به اقداماتی که طلاب در روزهای شیوع کرونا داشتند گفت: خدمت مهمی که در روزهای همه گیری کرونا انجام شد تغسیل اموات کرونایی بود و زنجان جز استانهای اولی بود که تغسیل اموات در روزهای شیوع کرونا توسط طلاب حوزه علمیه اتفاق افتاد و از جمله مواردی است که در این نمایشگاه به نمایش درمیاید.
مدیر حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه در حاضر ۲۵گروه جهادی توسط روحانیون وطلاب در زنجان فعالیت میکنند گفت: بسیاری از گروههای جهادی در استان که از آنها خواستیم در این جشنواره حاضر شوند و ارائه خدمات خود بپردازند قبول نکردند و خواستند که گمنام بمانند.
جعفری گفت: هدف ما این است که بتوانیم قسمتی از اقداماتی که روحانیون استان ارائه کرده اند را به نمایش بگذاریم و استان زنجان سومین استانی است که این جشنواره در آن برگزار میشود.

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی تربیتی حوزه علمیه گفت:اقدامات فرهنگی و تبلیغی در شهرک شهدا یکی از بارزترین نمونه این فعالیتها است.

حجت الاسلام جواد جعفری چالش اساسی گروههای جهادی طلاب را امکانات مالی کم آنها بیان کرد و گفت: گرههای جهادی روحانیون به دلیل اینکه تمایلی به تبلیغ اقدامات خود ندارند نمیتوانند خیرین زیادی را جذب کنند برای همین در گسترش فعالیتهای جهادی خیلی دستشان باز نیست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست