• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 31759

آغازآماده باش ۳ روزه آتش نشانان در زنجان درآستانه چهارشنبه آخر سال

آماده باش ۳ روزه آتش نشانان آغاز شده و آتش نشانان در ۳۲ نقطه شهر استقرار خواهند داشت. خط تلفن‌های این سازمان بسیار محدود هستند و افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید امیرفضلی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده باش آتش نشانان در چهارشنبه آخر سال گفت: آماده باش ۳ روزه آتش نشانان آغاز شده و آتش نشانان در ۳۲ نقطه شهر استقرار خواهند داشت.

امیرفضلی گفت: ۹۷ نیروی عملیاتی، ۱۳ ستادی و ۲۰ انتظامات فیزیکی به مناسبت چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند و همچنین آتش نشانان در ۳۲ نقطه شهر به صورت خودرویی، موتوری و ایستگاهی آماده باش خواهند بود و از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه آخر سال استقرار آتش نشانان در محل های تعیین شده آغاز می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به والدین توصیه کرد: در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، این مواد را از منزل خارج کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره گفت: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.

امیرفضلی به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه کرد از آتش زدن لاستیک و کارتن در محوطه مجتمع های مسکونی، کوچه‌ها و خیابان ها اجتناب کنند و والدین و بزرگترهای نیز مواظب فرزندان خود باشند تا حادثه تلخ و ناگواری در آستانه سال جدید اتفاق نیفتد و از رانندگان نیز خواست به محض مشاهده خودروهای آتشنشان و اورژانس، بلافاصله خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا مانع از رسیدن به موقع و سریع امداد رسانان به محل حادثه نشوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از دارندگان خودروها نیز خواست (قبل از شروع آیین چهارشنبه آخر سال) در صورت امکان از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند و حتی الامکان خودروها را در کوچه و خیابان پارک نکنند و خانواده ها و مغازه داران نیز در صورت داشتن شلنگ آب و کپسول های اطفاء حریق آنها را در دسترس قرار دهند تا در صورت وقوع آتش سوزی، کنترل اولیه را تا رسیدن آتشنشانان به محل حادثه انجام دهند.

وی گفت: خط تلفن‌های این سازمان بسیار محدود هستند و افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی نیز با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و بی مورد خط ۱۲۵ که مختص حادثه است را اشغال نکنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست