• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 31775

افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری زنجان در سال آینده/سبزه میدان محل عرضه صنایع دستی از ۳۱ استان کشور خواهد شد/غرفه‌های سبزه‌میدان فروشی نیست

سبزه میدان زنجان محل عرضه صنایع دستی از ۳۱ استان کشور خواهد بود و وغرفه‌های موجود در فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان به شخصی فروخته نخواهد شد بلکه در یک مدیریت یکپارچه در اختیار شهرداری خواهد بود و در نهایت به صورت اجاره‌ای و ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در برنامه زنده مطالبه در شبکه اشراق زنجان اظهار کرد: با توجه به گستردگی خدمات شهرداری در حوزه‌های مختلف به دنبال این بودیم که بودجه افزایش پیدا کند که این امر محقق شد و امسال بودجه شهرداری زنجان نزدیک به ۳ برابر شد.

فیروز فر گفت: در بودجه سال آینده تلاش شده کمترین فشار به مردم وارد شود و امسال نیز همین شرایط را داشتیم و عوارض با کمترین میزان از مردم اخذ شد. این اقدام از طریق مولدسازی املاک شهرداری و در قالب مزایده انجام شد که خوشبختانه مولدسازی‌‍ بسیار بالاتر از آنچه در بودجه پیش بینی شده بود، اتفاق افتاد.

وی اشاره به پروژه های تفریحی و تفرج گاهی در زنجان گفت: در حال حاضر پروژه بوستان بزرگ شهر در حال ساخت است و پروژه گذر ملت نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

فیروزفر با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام از جمله فازجنوبی سبزه میدان، بازگشایی معبر پادگان و روگذر پل امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسید گفت: سبزه میدان نمونه ای از ایران کوچک است و صنایع دستی از سراسر ایران در آن عرضه خواهد شد و امیدواریم با فعالیت غرفه های این محل شاهد رونق اقتصادی باشیم.

وی افزود: برای اینکه بتوان سبزه میدان زنجان را قطب صنایع دستی کشور کنیم نشستی با وزیر میراث فرهنگی برگزار شده و بعد از تشکیل کمیته مقرر است تا تفاهم نامه برای این امر منعقد شود.

وی افزود: سبزه میدان زنجان محل عرضه صنایع دستی از ۳۱ استان کشور خواهد بود و در کنار این امر صنایع دستی زنجان نیز جایگاه ویژه خواهد داشت ضمن اینکه غرفه‌های موجود در فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان به شخصی فروخته نخواهد شد بلکه در یک مدیریت یکپارچه در اختیار شهرداری خواهد بود و در نهایت به صورت اجاره‌ای واگذار خواهد شد‌ همچنین در این پروژه چند غرفه‌ غذا پیش‌بینی شده است که به افراد ذیصلاح واگذار خواهد شد.

وی در خصوص پارکینیگ این پروژه نیز گفت: در طرح نهایی پارکینگ حذف و تبدیل به پروژه کنونی شده است، بیشتر توجه در این پروژه به پیاده محور بودن؛ است.اما فضایی برای پارکینگ در تالار شهر تعبیه شده است.

فیروزفر با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی سعدی رو به اتمام است، گفت: پارکینیگ طبقاتی طرح حمایت از زندانیان نیز در دست احداث است ‌و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار زنجان در ارتباط با برنامه شهرداری در راستای راه اندازی بازارچه های محلی گفت: طبق برنامه ریزی این بازارچه ها در چندین نقطه شهر ایجاد خواهد شد که همین موضوع تاثیر بسزایی در کنترل قیمت بازار دارد. 

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این برنامه از افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری زنجان خبر داد و گفت: بودجه امسال شهرداری زنجان با ۴۴ درصد افزایش به ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

ناصحی مقدم گفت: در بحث تملکات برای بازگشایی معابر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و در بخش عمرانی برای موضوع ترافیک ۲۶۰ میلیارد تومان و برای بحث اسفالت ریزی هم ۱۵۳ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه رقم در نظر گرفته شده برای بازگشایی معابر با توجه به تعدد پروژه ها پاسخگوی نیازها نیست، افزود: در نهایت این بودجه برای دو یا سه معبر کافی است که در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر دولت هستیم.

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های شهروندان و یکی از مشکلات شهری بحث ترافیک و حمل و نقل عمومی است گفت: مطالعات انجام شده است و احداث تقاطع های غیرهم‌سطح با نگاه و طرح تفصیلی در حال تدوین است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ساخت سبزه میدان در قالب تاریخ ۳۰ ساله شهر و بازگشایی معبر پادگان از اهم برنامه های عمرانی شهرداری بود که محقق شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست