• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۲
  • شناسه خبر: 31765

استان زنجان رتبه اول اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور / قدرتی در مقابل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار ندارم

قدرتی در مقابل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار رخ می‌دهد ندارم و به دنبال راهکارهایی هستیم تا پروژه‌ها با حداقل قیمت تمام شده به دست متقاضیان برسد و با تمام جان و دل شرایط سخت مردم را درک می‌کنم. قیمت ساخت یک واحد مس ...

پ

 به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوایل اسفند ماه سالجاری جلسه‌ای در محل ساختمان وزارت کشور با حضور، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی،استانداران و مدیران کل راه وشهرسازی استان‌ها برگزار شد و مهمترین موضوعات مطرح شده درجلسه بررسی و عملکرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی و استانداران بود و مشکلات در فرآیند اجرای این پروژه عظیم در سطح کشور مطرح و بررسی شد و موانعی که بر سر اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود دارد به خوبی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج خوبی هم داشت.

اسماعیلی گفت:در این جلسه، عملکرد و روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن درسطح کشور گزارش داده شد که اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان بازهم رتبه اول «در اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن» در سطح کشور را از آن خود کرد و مهمترین و اصلی ترین عاملی که باعث شده این استان در سطح کشور اول باشد به علت همکاری و مشارکت خوب متقاضیان و پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی بوده است.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن آورده مردمی و تسهیلات بسیار مهم بوده و حرف اول را می‌زند. خوشبختانه استان زنجان در بخش تخصیص تسهیلات بانکی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم جزء استان‌های اول بود.امضای تفاهم نامه با پنج بانک دولتی همانند بانک‌های ملت، صادرات و سه بانک دیگر دولتی برای پرداخت تسهیلات برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبری بود که در این جلسه اعلام شد و امید بخش بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سال ۹۹ که پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شد وام تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان بود و در اردیبهشت ماه سال گذشته میزان تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

اسماعیلی گفت: بنده قدرتی در مقابل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار رخ می‌دهد ندارم و به دنبال راهکارهایی هستیم تا پروژه‌ها با حداقل قیمت تمام شده به دست متقاضیان برسد و با تمام جان و دل شرایط سخت مردم را درک می‌کنم.

وی با بیان اینکه از خردادماه سال آینده استارت تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان به صورت تدریجی در شهر زنجان انجام می‌شود، افزود: متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن به این امر توجه جدی داشته باشند که قیمت ساخت یک واحد مسکونی و قیمت مصالح در سال ۱۴۰۰ با قیمت امروز فرق دارد و باید این واقعیت را بپذیریم که تورم مشکل مهم در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌ با اشاره به پروژه ۵۱۲ واحدی m1 در شرق شهر زنجان گفت: این پروژه در سه زون در دست ساخت است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از ابتدای سال آینده وارد فاز نازک کاری و سفید کاری می‌شود و در بخش شرق زنجان، واحدهای مسکونی این پروژه نخستین واحدهای نهضت ملی مسکن هستند که به متقاضیان واگذار خواهند شد.

اسماعیلی افزود: پروژه نهضت ملی مسکن یک طرح بزرگ ملی است ودر استان زنجان ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در دست ساخت است. برای سال آینده هم برنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را خواهیم داشت.

وی گفت: تمام مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان کیفیت لازم را دارند و از واحدهای مسکونی شخصی سازی هم با کیفیت تر هستند چرا که توسط مهندسین مجرب و توانمند به خوبی رصد و نظارت می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به بررسی مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است، بیان داشت: در این راستا علاوه بر کنترل‌ها و نظارت‌های قبلی، (طرح پایش) پروژه‌های نهضت ملی مسکن از دی ماه امسال با حضور اعضای کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار می‌شود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته هر هفته جلسه کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان با محوریت بررسی مشکلات و تعیین برنامه زمان بندی تحویل پروژه‌ها به متقاضیان برگزار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست