• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۳
  • شناسه خبر: 31807

طرح اهداي كتاب به کتابخانه ها در زنجان در روزهای پایانی اسفند

طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با هدف غنی‌سازی مخزن کتابخانه‌ها و ترویج سنت حسنه اهداي كتاب‌هاي مفيد و بلا استفاده، از ۲۰ تا ۲۹ اسفند در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سنت «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از ۲۰ تا ۲۹ اسفند در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اجرا می‌شود.
فرایند اهدای کتاب، سنت حسنه‌ای است که طی آن مردم، ادارات، ناشران و… مازاد کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌کنند و بدین وسیله کتاب‌های بلااستفاده خود را در دسترس افراد دیگر قرار می‌دهند.
با توجه به فرارسیدن خانه تکانی روزهای پایانی سال، افراد می توانند کتاب های بلااستفاده خود را به کتابخانه های عمومی استان اهدا کنند و از این طریق گام بزرگی در راستای غني‌سازي منابع كتابخانه‌ها و ارتقاي فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بردارند.
تاكنون در دوره‌های مختلف اجراي طرح«اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان، توفيقات خوبي در فرهنگ‌سازي اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي عمومي حاصل شده و طي آن هزاران نسخه از كتاب‌هاي شهروندان و اقشار مختلف مردم و نيز سازمان‌هاي دولتي به كتابخانه‌‌هاي عمومي استان اهدا شده و در دسترس كتابخوانان و علاقه مندان به كتاب‌ها قرار گرفته است.
در این راستا از مردم خيّر و فرهنگ دوست استان دعوت می‌شود کتاب‌های نو یا کتاب‌های خوانده‌شده و بدون‌استفاده خود را برای استفاده دیگران به نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی خود هدیه کنند، تا ضمن مشارکت در ترویج فرهنگ کتابخوانی، آگاهی و دانایی را برای عموم مردم استان به ارمغان آورند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست