• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۲۵
  • شناسه خبر: 31841

برای تغییر مدیران استان تحت فشار نمایندگان مجلس نیستم

از عملکرد برخی از مدیران رضایت نسبی داریم و اگر لازم به تغییر مدیران باشد این کار انجام میشود و در صورت عدم رضایت مماشاتی نداریم و از جانب نمایندگان استان هم در این خصوص تحت فشار نیستم.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در نشست خبری با رسانه های استان زنجان با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی ۸/۷ درصدی در استان اظهار کرد: ما برنامه ریزی لازم را در راستای این هدف انجام دادیم و نتیجه آن هم به این زودی اعلام نمی شود ولی کلیات این حرکت اینگونه است که بتوانیم طبق برنامه جلو برویم و در حال فراهم کردن زیرساختهای لازم هستیم .

افشارچی با بیان اینکه کار دولت تسهیلگری و کارگشایی است و ایجاد زیرساخت است گفت: تا شهرک صنعتی نداشته باشیم نمی توانیم پیشنهادی برای سرمایه گذاری داشته باشیم و تا شهرک صنعتی ما آب و برق و گاز نداشته باشد تولید را توسعه دهیم در همین راستا زیرساخت های لازم برای شهرک های صنعتی مهیا شد ، ضمن اینکه قرارداد منطقه ویژه اقتصادی امضا شده که این هم یکی از زیرساختهای مهم است و همچنین اطلس سرمایه گذاری استان نیز تدوین شده و تاسه ماه آینده آماده میشود و در حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع بزرگ در استان نیز با همراهی چینی‌ها در سال آینده شاهد راه اندازی یک صنعت بزرگ  با اشتغال‌زایی بالا خواهیم بود و در کل در طول یکسال به سرمایه گذاری در جهت تامین زیرساختهای اقتصادی استان توجه بسیاری شده است که نتایجش را در آینده خواهیم دید.

افشارچی با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی استان آماده شده است که با جزییات چندین ماه روی آن کار شده و تمام اقدامات فرهنگی استان براساس این نقشه خواهد بود گفت : تمام اسنادی که در استان رونمایی میشود در اختیار رسانه ها است و باید از مدیران متولی مطالبه شود.

وی افزود: در حوزه دانش بنیان در استان پیشرو نبودیم اما در حال حاضر محل ساختمان پارک فناوری استان تعیین شد و تعداد شرکتهای دانش بنیان استان به ۹۵ شرکت رسید و توسعه جدی شرکتهای فناور در دستور کار ما قرارد دارد. ضمن اینکه اشتغال نیز وابسته به تولید و اقتصاد دانش بنیان است و در چند ماه آینده سه کارخانه راه اندازی خواهد شد که حجم زیادی از تقاضای اشتغال در استان را پوشش خواهد دارد.

استاندار زنجان در خصوص گرانی و تورم در استان هم گفت: استان زنجان در شاخص تورم که بهمن ماه اعلام شد استان ۲۹ کشور بود . گرانی مسکن هم به دلیل عدم همخوانی عرضه و تقاضا است که وظیفه ما تولید مسکن و الحاق زمین به محدوده شهر بود و در همین راستا ۱۰۰۰هکتار زمین به محدوده شهر الحاق شد و کاری که انجام شد اصولی و علمی بود.

وی در خصوص انتساب مدیران و ارزیابی عملکرد آنها نیزگفت: از عملکرد برخی از مدیران رضایت نسبی داریم و اگر لازم به تغییر مدیران باشد این کار انجام میشود و در صورت عدم رضایت مماشاتی نداریم و از جانب نمایندگان استان هم در این خصوص تحت فشار نیستم.

افشارچی افزود: در مورد انتخاب شهرداران نیز دخالتی ندارم و اگر اختلافی بوده سعی کردم حل اختلاف را انجام دهم و نگاه از بالا به شورا ها و شهرداری های استان نداشته باشم .

استاندار زنجان در خصوص کنترل کم آبی در استان نیز با بیان اینکه نسبت به کنترل آبهای سطحی در استان توجهی نشده بود تا اینکه خشکسالی های اخیر اتفاق افتاد گفت: چند برنامه برای کنترل آبهای سطحی داریم و در حال رایزنی برای احداث سد های کوچک و ساماندهی و کنترل  آبهای سطحی هستیم و اتمام دو سد بزرگ مراش و بلوبین را بعنوان الویت ها در اجرای طرح های آبرسانی در استان پیگیری می کنیم.

افشارچی افزود: به محض تامین اعتبار عملیات آبرسانی از بالا دست سد تهم و کینه ورس اجرایی می شود و اجرای آن بستگی به تامین اعتبار دارد که بخشی از آن از طریق مولدسازی خواهد بود.

وی در خصوص عزل برخی مدیران در استان نیز گفت: عزل مدیران کل در اختیار استانداران نیست و مدیر کل استاندارد هم به دلیل تقابلی که با مدیر کل استاندارد کشور و ایشان به وجود آمده بود عزل شد و مدیر پارک علم و فناوری هم استعفا داد.

افشارچی گفت: در موضوع مسمومیت های دانش آموزان از مدیران مدارس خواستیم که از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده کنند و خواستیم که چند  نفر از اولیا خودشان در کلاس در کنار بچه ها حضور داشته باشند که هم اعتماد بین مسئولین و مردم میشود و هم به حل مسأله کمک میکند.البته این نافی وظیفه حاکمیت در این موضوع نیستولی کمک گرفتن از خود مردم ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت است برخی موارد مسمویت از روی ایجاد عناد و دشمنی بود و برخی هم از روی شیطنت انجام شد اما برخی موارد هم بوده که دستگاههای اطلاعاتی در حال بررسی آن هستند.

استاندار زنجان در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر هم گفت: اغتشاشات مسئله ساده ای نبود و بسیار با برنامه ای پیچیده ای داشت که دوسال خانه نشینی در روزهای کرونا هم بیب ارتباط نوبد در دو سال تعطیلی مدارس جوانان و نوجوانان ما در فضای مجازی زندگی کردند و همین باعث شد که در کنارهم بودن ها و شرم حضور حتی با اختلاف از بین رفت و افرادی هم در شعله این آتش دمیدند و این موضوع ابعاد مختلی داشت که باید در فرصتی مناسب تحلیلش شود.

وی در مورد فوت دو نفر در بیمارستان شهید بهشتی زنجان نیز گفت: در این مورد احتمالا قصوری اتفاق افتاده است که از طریق مسئولین قضایی در حال پیگیری است و هنوز به اتمام نرسیده است.

استاندار زنجان در پایان با بیان اینکه در پی افزایش بودجه استان هستیم و تمام تلاش خود را در این جهت به کار خواهیم گرفت گفت: تا رسانه ها با دانش حرکت نکنند اتفاقی نخواهد افتادبرای همین رسانه ها باید با مطالعه پیش بروند و براساس آن مطالبه کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست