• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۱۴
  • شناسه خبر: 31891

بیانیه استانداری زنجان در خصوص مسئله حجاب و عفاف

استانداری زنجان بیانیه ای در خصوص مسئله حجاب و عفاف صادر کرد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» استانداری زنجان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و مؤمن استان زنجان، بیانیه ای در خصوص مسئله حجاب و عفاف به شرح زیر صادر نموده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بی تردید قوام هر جامعه ای به رعایت و پاسداشت باورهای اصیل و شعائر عظیمی است که بستر رشد و تربیت انسان ها را فراهم می کند. متولیان اجتماعی و مسئولین نیز ملزم به حفظ این شعائر هستند تا همزمان با کار فرهنگی و نیز اجرای قانون، این بستر حفظ و تقویت شود. عفاف و حجاب به عنوان یک امر فطری و باور اصیل دینی و هنجار اجتماعی ، به مثابه یک قانون تبلور یافته و الزام به آن، آرام بخش بعد روانی فردی و اجتماعی است. رعایت حجاب و آثار اجتماعی آن بر کسی پوشیده نیست. حفظ بنیان خانواده، امکان و استمرار زیست عفیفانه و حفظ شان انسانی از جمله آنهاست. از این روست که حکومت اسلامی وظیفه ترویج امر حجاب را برای تامین آرامش روحی و روانی جامعه برعهده دارد. نا گفته پیداست که امروز در راستای جنگ شناختی، هجمه رسانه ای زیادی با پشتیبانی نظام سلطه و به منظور تغییر هنجارها و ارزش های ملی ، دینی و هویتی و نیز ترویج نافرمانی مدنی با تمرکز بر ترویج بی حجابی صورت گرفته است تا با چند قطبی سازی و ایجاد تقابل بین مردم ، موجب ناآرامی در جامعه گردد.

استانداری زنجان همزمان با تلاش بی وقفه برای پیشرفت و حل مشکلات و خدمت به مردم شریف استان ، ضمن احترام به مطالبه عمومی برخاسته از غیرت دینی مردم استان که آوازه تدین و عشق به اهل بیت علیهم السلام آنها جهانی است ، تکلیف خود می داند به عنوان بازویی توانمند در تأمین حق زیست عفیفانه آحاد مردم نیز با جدیت عمل کند. در این راستا با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و حاکمیتی ، ضمن حمایت از متولیان امر در ترویج فعالیت های فرهنگی وترویجی ، لاجرم برخورد قانونی با معدود هنجارشکنان و کاشفان حجاب را در دستور کار قرار داده است. ضمن اینکه از گروه های مرجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا داریم تا با حضور مسئولانه خود در میدان روشنگری و تبیین ، در راستای اقناع مخاطبان و ترویج زیست عفیفانه و امر متعالی حجاب اهتمام نمایند، از آحاد مردم و اقشار و اصناف محترم استان نیز تقاضا داریم تا در زمینه رعایت حجاب در کلیه اماکن، معابر و فضاهای عمومی و مشارکت گسترده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی ، یاریگر مجریان قانون باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست