• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 32000

افتتاح پروژه ۱۲ واحدی مسکن محرومین گلسار ابهر

پروژه ۱۲ واحدی مسکن محرومین گلسار ابهر همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰امام خمینی(ره)، پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

خواجه ای گفت: این پروژه های عمرانی در دو حوزه مسکن شهری و بهسازی ومسکن روستایی به بهره برداری خواهد رسید و طی آن ۵ پروژه بهسازی و مسکن روستایی در شهرستان های زنجان، ماهنشان، طارم، خدابنده و ایجرود و یک پروژه ۱۲ واحدی مسکن محرومین در ابهر در این ایام افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل(ره) در ایجاد حساب۱۰۰ و تأسیس بنیادمسکن و ایجاد فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن است و بنیاد مسکن، نهادی برآمده از انقلاب ملت بزرگ ایران اسلامی که برقراری عدالت اجتماعی درکنار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم بود که امروز این مولود ارزشمند با طی نمودن مراحل تکامل خود بسترساز خدماتی ارزشمند و راهگشا بویژه در بخش تأمین مسکن نیازمندان شده است.

خواجه‌ای گفت: یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تأمین مسکن محرومان و اقشارکم درآمد است و در حال حاضر این نهاد به این موضوع توجه جدی دارد .

وی با اشاره به اینکه، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ۱۴ پروژه(۱۶۹۷ واحد مسکونی) در شهرهای هیدج، صائین قلعه، خرمدره، قیدار و آببر به عهده بنیاد مسکن است که روند اجرای این پروژه‌ها با برنامه زمانبندی شده مطابقت دارد، یادآور شد: در اجرای پروژه‌ها تمامی نکات فنی ،مهندسی و ایمنی رعایت شده تا بهترین خدمات به مردم ارائه گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: علاوه بر اجرای ۱۴ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان از سوی بنیاد مسکن در حال اجرا است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی دارد. 

خواجه‌ای با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۵۸ درصد و در استان زنجان ۶۳.۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی گفت: در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تا به امروز بیش از ۵۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند، به طوری که می‌توان گفت تاکنون ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شده، که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست