• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 32090

اجرای طرح کنترل بار کامیون ها در راه‌های استان زنجان/ حمل اضافه بار از مهمترین عوامل تخریب راه های استان است

طرح کنترل بار و اعمال محدودیت تردد برای کامیون‌های با تناژ بار غیرمجاز در راه‌های استان اجرا می‌شود. یکی از مهمترین عوامل تشدید تخریب در راه های استان حمل اضافه بار است و طبق قانون در صورت مشاهده تخلف خسارت وارده به را ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اعظم محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف پیشگیری از ادامه تخریب سطح آسفالت و زیرسازی راه‌ها، طرح کنترل بار و اعمال محدودیت تردد برای کامیون های با تناژ بار غیرمجاز اجرا می‌شود.

محمدی گفت: در اجرای این طرح، کامیون های حامل بار با استفاده از باسکول راه اندازی شده در پاسگاه‌های پلیس راه کنترل می‌شوند.

وی افزود: در چند سال اخیر به علت تردد وسایط نقلیه حامل بار اضافی و غیرمجاز که بیشتر سنگ‌های معدنی و یا خاک بارگیری شده از معادن ماهنشان است، آسفالت و زیرسازی محورهای ارتباطی این شهرستان بیشتر دستخوش تخریب قرار می گیرند که نتایج آن، خسارتهای بسیار سنگین مالی به راهداری استان است.

محمدی با بیان اینکه براساس ارزیابی صورت گرفته برای ترمیم و بهسازی ۱ کیلومتر از راه های تخریب شده، اعتبار بسیار بالایی نیاز است که قبض جریمه های صادره پاسخگوی این خسارت نیست گفت: کشف تخلفات اضافه تناژ جابه جایی کالا در محورهای مواصلاتی استان طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته که در این مدت هزار و ۷۰۶ تن اضافه تناژ کالا احصا شده است.طی این مدت بیشترین اضافه تناژ بار در پاسگاه ماهنشان به ثبت رسیده است.

وی گفت: باسکولهای WIM هوشمند و ۹ باسکول ثابت در پلیس راه های استان فعال است و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همچنین در قالب گشت های کنترل و نظارت سیار بر تردد ناوگان حمل و نقل با استفاده از ۱۶ باسکول در جهت رعایت مقررات حمل نظارت می کند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری افزود: یکی از مهمترین عوامل تشدید تخریب در راه های استان حمل اضافه بار است و طبق قانون در صورت مشاهده تخلف خسارت وارده به راه، از ناوگان متخلف دریافت و مراتب در کمیسیون رسیدگی به تخلفات بررسی می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست