• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 32095

کشف و ضبط ۷ شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خدابنده/هر گونه حفاری به قصد به دست آوردن اموال تاریخی ممنوع است

هفت شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده در منزل یک قاچاقچی اشیای تاریخی و کشف و ضبط شد. این اشیا شامل ظرف سفالی ۵ عدد خمره و ۲ عدد پیاله سفالی است.

 به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ناصر حبیبیان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از دستگیری یک قاچاقچی اشیای تاریخی و کشف و ضبط هفت شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده خبر داد.

حبیبیان گفت: در نتیجه بازرسی به‌عمل‌آمده از منزلی با تعامل و هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان خدابنده هفت شی تاریخی کشف و متهم برای تشکیل پرونده تحویل مسئولان نیرویانتظامی شد.

وی افزود: این اشیا شامل ظرف سفالی ۵ عدد خمره و ۲ عدد پیاله سفالی است که  متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خدابنده هستند.

حبیبیان گفت: هنوز مشخص نشده این اشیای قدیمی از کجا کشف شده و چگونه به دست متهم افتاده است. متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان ارجاع داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تاکید کرد: هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مطابق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست