• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 32216

ارتباط مستقیمی میان افزایش جمعیت و افزایش حجم اقتصادی کشورها وجود دارد/ذهنیت افزایش مشکلات اقتصادی با افزایش جمعیت غلط است

آمار حجم اقتصادی کشورهای مختلف از سال ۱۹۹۲، نشان می دهد که اگر سیستم کارآمد باشد ارتباط مستقیمی بین جمعیت و حجم اقتصادی کشورها وجود دارد. کشورهایی مثل چین، هند، اندونزی و برزیل در شاخص های اقتصادی رو به رشد هستند که یکی ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان زنجان اظهار کرد: مسئله جمعیت بیشتر از هرچیزی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

افشارچی گفت: باتوجه به مکشلات معیشتی که در در حال گذار از آن هستیم یک ذهنیتی وجود دارد که با فرزند بیشتر مشکلات معیشتی هم بیشتر می شود که باید به سمتی حرکت کنیم که این ذهنیت پاک شود.

وی افزود: آمار حجم اقتصادی کشورهای مختلف از سال ۱۹۹۲، نشان می دهد که اگر سیستم کارآمد باشد ارتباط مستقیمی بین جمعیت و حجم اقتصادی کشورها وجود دارد. کشورهایی مثل چین، هند، اندونزی و برزیل در شاخص های اقتصادی رو به رشد هستند که یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه، جمعیت این کشورها است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در این خصوص باید از لحاظ فرهنگی کار شود گفت: وقتی صحبت از جوانی جمعیت میشود ذهنیت بدی در برخی ها شکل میگرد در حالی که این مسئولیت بین خانواده تقسیم میشود اضافه شدن یک یا دوفرزند به خانواده سخت نیست.

افشارچی گفت: چین و هند امروز از جمعیت علیه نظام سلطه استفاده کرده اند و افزتیش جمعیت قطعا با رشد اقتصادی همراه است.

وی با بیان اینکه از لحاظ فرهنگی این ذهنتی جا افتاده راباید تصحیح کرد گفت: این ذهنیت غلط است که افزایش جمعیت مشکلات اقتصادی به وجود می آورد . جامعه جوان با نشاط است باید کاری کنیم که این نشاط در جامعه وجود داشته باشد. ضمن اینکه باید بدانیم اصلی ترین مسئله در این موضوع فرهنگ سازی است و فرزند بیشتر نه مشکل ساز که حل مشکلات را در پی خواهد داشت .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست