• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 32209

جابه جایی دستگاه‌های شتاب نگار زلزله قدیمی در استان/ مطالعات پدافند غیرعامل در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن انجام شده است

در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی ،طراحی ،برنامه ریزی و مکان یابی، در نظر گرفته می شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مسلم کرمی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۹۸  افزایش تعداد ایستگاه‌های شتاب نگار  و بروزرسانی دستگاهها در استان، شتاب بیشتری گرفته است و در حال حاضر ۳۶ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان زنجان وجود دارد.

کرمی گفت: از سال ۹۹ به بعد نصب دستگاه‌های نسل جدید بر خط در استان زنجان شروع شده است، و همچنان موضوع نصب دستگاه‌های شتاب نگار از طرف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، پیگیری می شود. 

وی افزود: در سال گذشته پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در مراکز مورد نیاز استان نصب شد و همچنین برخی از دستگاه‌های شتاب نگار زلزله قدیمی جا به جا شدند.امسال نیز پیگیری های لازم از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،جهت بروز رسانی و نصب دستگاههای جدید در استان انجام خواهد شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان گفت: دو نسل دستگاه شتاب نگار زلزله وجود دارد که دستگاه شتاب نگار زلزله آنالوگ از نسل قدیمی و دستگاه‌های برخط نسل جدید هستند.

وی افزود: با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدامات غیر مسلحانه است که سبب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ابنیه، تجهیزات، تاسیسات، شریان‌های حیاتی و عملیات مخرب دشمن در کشور می‌شود، که باید در جامعه نهادینه شود تا در مواقعی که بحران رخ می دهد، رعایت الزامات باعث تسهیل در مدیریت بحران شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان گفت: در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی، طراحی، برنامه ریزی و مکان یابی در نظر گرفته می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست