• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۱
  • شناسه خبر: 32335

بخش های VIP در بیمارستانهای زنجان راه اندازی می شود/ دستگاههای رادیولوژی و سی تی اسکن بیمارستانهای زنجان فرسوده است/ اخذ مجوز ۱۳ رشته جدید برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان

دستگاه های رادیولوژی و سی تی اسکن و ام آر آی بیمارستانهای استان فرسوده هستند و عمرشان را کرده اند.بطوری که حتی تعمیر این دستگاهها نیز به صرفه نیست و دنبال جایگزینی این دستگاه ها هستیم .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان درنشست خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه امروز تعریف سلامت متفاوت تر از قبل شده است به این معنا که سلامت کامل شامل سلامت جسمی و روانی و اجتماعی است و نه صرفاً فقدان بیماری گفت: در کل دنیا ۲۵ درصد سلامت مربوط به بخش دولتی است و مابقی با مداخله سایر بخش ها و بخش های خصوصی و دیگر دستگاه ها است.

بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که منابع آن از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همینطور از وزارت بهداشت تامین و در شهرستانهای استان به بهره برداری رسید. همچنین پروژه ساختمان سوانح سوختگی بالای ۹۵درصد پیشرفت دارد و با تغییراتی که به پیمانکار ابلاغ شده در چندماه آینده افتتاح میشود.

وی افزود: ۶دستگاه ونتیلاتور برای آی سی یو اطفال، دستگاه آنژویو گرافی مونوپلی برای بیمارستان ولیعصر ، دستگاه سنگ شکن سنگ کلیه ، سی تی آنژیوگرایفی خربداری شده است ضمن اینکه دستگاه سی تی اسکن برای خدابنده و دستگاه ام آر آی خدابنده هم تامین دشه درحالی که بسیاری از استانها در نوبت دریافت دستگاه ام آرآی هستند و اگرروند طبیعی طی می شد دریافت این دودستگاه دو یا سه طول می کشید.

بختیاری با بیان اینکه بخش های vip در بیمارستان های استان راه اندازی خواهد شد گفت: اگر این اتفاق بیفتد هم خدمت رسانی به مردم بهتر انجام خواهد شد و به نوعی سبب افزایش درآمد بیمارستان خواهد بود.

وی گفت: در حوزه آموزش نیز مجوز ۱۳ رشته در مقاطع فوق تخصص ، تخصص، phd،کارشناسی ارشد و کارشناسی گرفته شده است که مراحل آن در حال انجام است . دکتری روانشناسی بالینی، ایمونولوژی ، دندانپزشکی اطفال، ارتدنسی از جمله این رشته ها است که باعث می شود خدمات ارزان تر توسط پزشکان انجام شود.

بختیاری در خصوص مرکز درمان ناباروری بیمارستان موسوی نیز گفت: به اذعان مشاور امور بانوان وزارت بهداشت آماری که از نظر موفقیت روشهای درمان در این مرکز ، بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص نارضایتی مردم از مراکز درمانی نیز گفت: آمار مراجعه مردم به مراکز درمانی دولتی به دلیل افزایش هزینه ها در مراکز خصوصی نسبت به سالهای قبل ۳ برابر شده است و تمام تلاش ما این است که خدمات با حداکثر امکانات ارائه شود وقتی تعداد مراجعین بالا می رود ممکن است خدمات مطلوب نباشد ولی اولولیت ما کاهش نارضایتی و ارائه خدمات به مراجعین است . در تعطیلات نوروز نیز آمار جراحی های غیر اورژانس بیش از جراحی های اورژانسی بود که یعنی پزشک متخصص در بیمارستان حضور داشته است.

بختیاری در پاسخ به این سوال که بخش آنکولوژی بیمارستان ولیعصر توسط خیرین و بخش خصوصی تامین و تجهیز شده است گفت: برای این بخش ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شد که ۵۲ میلیارد تومان آن توسط خیرین و مابقی از سوی سازمان مدیریت و دانشگاه علوم پزشکی تامین شد ، ضمن اینکه تجهیزات آن نیز توسط دانشگاه تامین شد.

وی در مورد د بیمار فوت شده در بیمارستان شهید بهشتی زنجان نیز گفت: فردی که عامل این اتفاق بود همان روز شناسایی و به مراجع قضایی تحویل شد و پرونده افرادی از بیمارستان هم که احتمالا دراین موضوع دخیل بودند نیز درحال بررسی در مراجع قضایی است و هر حکمی که در این خصوص صادر شود اطلاع رسانی خواهد شد.

بختیاری با تاکید بر اینکه دستگاه های رادیولوژی و سی تی اسکن و ام آر آی بیمارستانهای استان فرسوده هستند و عمرشان را کرده اند گفت: بطوری که حتی تعمیر این دستگاهها نیز به صرفه نیست. و دنبال جایگزینی این دستگاه ها هستیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست