• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۳۰
  • شناسه خبر: 32585

روند واریز آورده‌های نهضت ملی مسکن در استان نزولی شده است/پس انداز مردم رو به اتمام ونگرانی مردم اقساط تسهیلات مسکن است

نگرانی اصلی مردم اقساط تسهیلات است. یا باید زمان پراخت اقساط را طولانی‌تر کرد و یا اینکه میزان پرداخت اقساط را کمتر کرد . اگر ۲۰۰ میلیون تومان نیز به رقم تسهیلات اضافه شود رقم اقساط به ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد رسید و ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه شورای عالی مسکن کشور با حضور رئیس جمهور ، اظهار کرد: استان زنجان به لحاظ پیشرفت مسکن ملی پیشرو است و با مشکلات سریع‌تر برخورد می‌کند و نیاز است تا راستای حل آن‌ها تدابیری اندیشیده شود. برخی مواقع حضور مردم در مقابل استانداری حالت تحصن ایجاد می‌کند و با اتفاقی که هفته گذشته رخ داد و مقرر شد تا تسهیلات مسکن‌های ملی افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی داشته باشد، بسیاری از نگرانیهای ما برطرف شد.

افشارچی گفت: وقتی زمان می‌گذرد و رو به جلو حرکت می‌کنیم پس‌‌انداز مردم رو به اتمام می‌رود، توان مالی به انتها می‌رسد و تامین آورده سخت‌تر می‌شود. بنابراین طبق بررسی‌های انجام شده در استان روند واریز آورده‌ها نزولی شده است. آنچه‌که مهم است این است که باید تلاش کنیم تا قیمت تمام شده مسکن ملی را کاهش دهیم .سال گذشته با تلاشی که شد در حدود ۷۰ میلیون تومان از ۹۰۰ میلیون تومان آورده مردم کم شد.

وی افزود: افزایش تسهیلات مسکن با اینکه اتفاق خوبی است اما زمانی نتیجه خواهد داد که امسال پرداخت شود.در استان زنجان ۱۷ هزار مسکن ساخته می‌شود که ۱۶ هزار واحد با بانک مسکن قرار داد بسته است و یکی از دلایل پیشرو بودن زنجان همکاری مناسب بانک مسکن است.

استاندار زنجان گفت: در استان زنجان در خصوص زیرساخت‌ها اجتهاد شد گفت: در یکی از سایت‌های مسکن ملی، زیرساخت به اتمام رسیده و در یکی از سایت‌ها نیز ۲۰ درصد پیشرفت کرده است.در هر سایت مسکن ملی که در استان در دست احداث است مدرسه نیز ساخته می‌شود و اگر هزینه‌هایی که برای زیرساخت‌ها کرده‌ایم تامین شود راحت‌تر می‌توانیم از منابع خودمان استفاده کنیم.

افشارچی خطاب به رئیس جمهور گفت: نگرانی اصلی مردم اقساط تسهیلات است و باید یک راهکار مناسبی در این خصوص اندیشده شود. یا باید زمان پراخت اقساط را طولانی‌تر کرد و یا اینکه میزان پرداخت اقساط را کمتر کرد . اگر ۲۰۰ میلیون تومان نیز به رقم تسهیلات اضافه شود رقم اقساط به ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد رسید و مردم توانایی پرداخت با حقوق ۸ میلیون تومانی را نخواهد داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست