• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۰۹
  • شناسه خبر: 32781

موافقت شورای شهرزنجان با استعفای اسحاق اسماعیلی/ نامه دعوت ازاولین عضو علی البدل شورا امروز ارسال شد

طبق قانون بعد از اینکه هرمصوبه ای در شورای شهر تصویب میشود ،کمیته تطبیق فرمانداری ۱۵روز فرصت دارد که نظر خود اعلام کند که دیروز این کمیته، موافقت خود را اعلام کرده و امروز نامه ای به فرمانداری ارسال شده که از اولین عضو ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورا در خصوص برخی اعتراضات نسبت به تاخیر در معرفی عضو علی البدل شورا پس از استعفای انسیه ابوبصیری اظهارکرد: طبق قانون بعد از اینکه هرمصوبه ای در شورای شهر تصویب میشود ،کمیته تطبیق فرمانداری ۱۵روز فرصت دارد که نظر خود اعلام کند که دیروز این کمیته، موافقت خود را اعلام کرده و امروز نامه ای به فرمانداری ارسال شده که از اولین عضو علی البدل ارسال دعوت کند.

ناصحی مقدم گفت: در فضای مجازی بدون اینکه اطلاعی از ماوقع داشته باشند شورا را متهم میکنند که در این مورد کوتاهی کرده است، در حالی که طبق قانون کمیته تطبیق باید نظر خود را اعلام کند و در اولین فرصت که این کمیته نظر خود را اعلام کرد ،شورای شهر پیگیر مصوبه میشود که نظر کمیته تطبیق فرمانداری، دیروز اعلام شده و امروز هم نامه دعوت عضو علی البدل ارسال شد.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین گفت: روز گذشته رویداد تعالی حکمرانی شهر در تهران به ابتکار سازمان شهرداری ها برگزار شد که در آن ۱۲کلان شهر پیشرو در این رویداد شرکت کردند و دستاوردهای خود را ارائه دادند. از میان این ۱۲شهر ۶ شهر انتخاب شدند که در حکمرانی برتر شهری طرحهای خود را ارائه دهند. اصفهان و شیراز و تبریز و قم و زنجان به عنوان شهرهای پیشرو ارائه مطلب داشتند همچنین در این رویداد پیشنهاداتی هم مطرح شد که با پیگیری آنها امیدواریم مسیر بهتری در مدیریت شهری طی شود.

بررسی و رای گیری درمورد استعفای اسحاق اسماعیلی عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز دستور کار این جلسه بود که نهایتا این اسنعفغا پذیرفته و مصوب شد.

داوود حسنی به عنوان مخالف استعفا اظهار کرد: همچنان مخالف استعفای اعضای شورای شهر هستم و معتقدم مسیر خدمتگزاری در شورای شهر مهیا است.

مهدی طالب نیز به عنوان مخالف با بیان اینکه متاسفانه یک رویه ای در کشور راه افتاده که کسانی که در شورای شهر منتخب میشوند بعد تصمیم میگیرند به مجلس بروند گفت: به نظر من این برازنده شوراها نیست. ما تعهد داده ایم که ۴سال در خدمت مردم باشیم ، این موضوع باعث عدم اعتماد مردم به شورا میشود .اینگونه نشود که بگویند راه مجلس از شورای شهر میگذرد.کاش فرآیند دیگری راه بیفتد که به این راحتی نشود از شورا به مجلس رفت.

مجتهدی نیز به عنوان مخالف گفت: دلیل مخالفت من این است که ایشان هنوز هیچ توضیحی قانع کننده ای نه در متن استعفا و نه شفاهاً ارائه نداده اند.

مجید ناصحی مقدم نیز گفت: موافقت اعضای شورا به معنای این نیست که موافق رفتن آن عضو باشند بلکه برای این است که مفهوم این است که استدلال های ان فرد را استماع کرده و پذیرفته است. عضویت در شورا یک عضویت افتخاری است ولی وقتی فردی تشخیص می دهد که می تواند در حوزه دیگری موثر باشد قانوناً باید این مسیر طی شود. ولی وقتی تکلیف دیگری را برای خود تعریف می کنند از این منظر موافقت می کنیم که در آن مسیر حضور پیدا کنند و موفق باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست