• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۱
  • شناسه خبر: 236

با حضور وزیر علوم جلسه شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد

پیام ملت – با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جلسه شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو صبح امروز در محل این کمیسیون برگزار شد.  فرهادی در این جلسه با تبریک آغاز امامت امام مهدی(عج)، یونسکو را سازمانی ...

پیام ملت – با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جلسه شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو صبح امروز در محل این کمیسیون برگزار شد.

 فرهادی در این جلسه با تبریک آغاز امامت امام مهدی(عج)، یونسکو را سازمانی وابسته به سازمان ملل دانست که به دلیل شرح وظایف و غیرسیاسی بودن با سایر ارگان‌های بین‌المللی متفاوت است و اظهار کرد: «جمهوری اسلامی در شرایط پس از برجام با فعالیت‌های مطلوب وزارت امور خارجه در سازمان ملل و با رای بالا به عضویت شورای اجرایی درآمد.»

وی ادامه داد: «کمیسیون ملی یونسکو تشکیلاتی است که با برقراری ارتباطات با سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از امکانات آن‌ها می‌تواند به ما کمک شایانی کند. بنابراین لازم است تا مسئولان سازمان‌ها به مسئولیت‌ها، برنامه‌ها و اهداف آن واقف شوند.»

رئیس شورای اجرایی یونسکو، عضویت ایران در شورای اجرایی یونسکو را فرصت مغتنمی ارزیابی کرد که در عین حال بار سنگینی را بر دوش ما می‌گذارد و ما را ملزم می‌سازد تا با ارائه ایده و طرح‌های نو، در کنفرانس عمومی حرف‌های نو برای گفتن داشته باشیم.

در ادامه دکتر سعدا… نصیری قیداری، سرپرست کمیسیون ملی یونسکو – ایران در ابتدا، جایگاه این کمیسیون را جایگاه ویژه‌ای دانست که به دلیل عدم توجه کافی، این جایگاه اندکی سست شده است.

او تصریح کرد: «کمیسیون ملی یونسکو امسال توانست در کنفرانس عمومی یونسکو نقش خود را به طور فعال ایفا کند و دستاوردهای خوبی داشته باشد.»

دکتر نصیری با مهم خواندن اهمیت جایگاه کمیته‌های تخصصی کمیسیون یونسکو یکی از وظایف شورای اجرایی را تصویب شرح وظایف کمیته‌ها برشمرد.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو – ایران با اشاره به عضویت در شورای اجرایی یونسکو بیان کرد: «کمیته‌های تخصصی اگر متوجه نقش کلیدی خود باشند و خوب فعالیت کنند می‌توانند ایجاد هم افزایی کرده و افکار نو و طر‌ح‌های خوبی ارائه کنند.

او بر همکاری موثر و مفید کمیسیون ملی با دفتر نمایندگی دائمی ایران در یونسکو و همچنین دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران اشاره کرد و از برنامه‌های مشترک در زمینه‌ها و اهداف یونسکو خبر داد.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش فعالیت کمیسیون ملی یونسکو و سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو، درباره تصویب شرح وظایف کمیته‌های ملی، تعامل و همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، اصلاح اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو، تشکیل کمیته‌های استانی و بررسی عضویت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های جدید در شورای عالی و اجرایی بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است در شورای اجرایی یونسکو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه عضویت دارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست