• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۰-۰۹
  • شناسه خبر: 386

تجلیل از نقش علیرضا منادی در توسعه پتروشیمی تبریز

پیام ملت ؛ علی اکبر شیوخی – مدیرعامل سابق پتروشیمی تبریز گفت: اشتغالزایی مجموعه های پتروشیمی در صنمایع پایین دستی و به صورت غیر مستقیم قابل توجه است صدر در گفت و گو با « پیام ملت » گفت : در ابتدای سخن لازم است از ا ...

پیام ملت ؛ علی اکبر شیوخی – مدیرعامل سابق پتروشیمی تبریز گفت: اشتغالزایی مجموعه های پتروشیمی در صنمایع پایین دستی و به صورت غیر مستقیم قابل توجه است

صدر در گفت و گو با « پیام ملت » گفت : در ابتدای سخن لازم است از اهتمام مسولین استان و نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی در زمینه احداث خط لوله اتیلن از میاندوآب تا تبریز قدردانی کنم که به حق مسئولان و دست اندرکاران بسیاری در بحث پتروشیمی تلاش کردند که همت و تلاش های نمایندگان استان از جمله جناب آقای دکتر منادی که در احداث خط لوله اتیلن ممتاز بود و با تلاش های شبانه روزی و پیگیری های ایشان و همت مجموعه فعالان این عرصه ، این صنعت در استان خوب رشد کرده است . دکتر منادی انصافا در توسعه صنعت پتروشیمی استان فعالانه نقش ایفا کردند و کارها را با جدیت پیش بردند و آذربایجان برای رسیدن به اهداف بلندش به چنین انسانهای بزرگی نیاز دارد .

مدیر عامل سابق پتروشیمی تبریز سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی را نیازمند اعتبار کلان خواند و ادامه داد: چون سیستم تولیدی در مجموعه های پتروشیمی به صورت اتوماتیک می باشد عملا جذب نیروی انسانی و اشتغالزایی مستقیم اندک است اما پتروشیمی های بزرگ دنیا در صنایع پایین دستی اشتغال قابل توجهی ایجاد می کنند.

وی میزان اشتغالزایی مستقیم پتروشیمی تبریز را دو هزار و۵۰۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم آن را ۳۰ هزار نفر برشمرد

مدیرعامل سابق پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۶۵ در دانشگاه فعالیت می کرد افزود: زمانی که بحث انتقال گاز طبیعی به شهر تبریز مطرح شد با توجه به درخواست های مطرح شده مبنی بر مدیریت پروژه فوق از آموزش عالی استعفا و در شرکت نفت مشغول به کار شدیم.

وی اظهار کرد:تا سال ۱۳۶۸ در شرکت گاز فعالیت کردم اما با توجه به کلنگ زنی پروژه پتروشیمی تبریز از واحد گاز شرکت ملی نفت وارد حوزه صنایع پتروشیمی شدم.

مدیرعامل سابق پتروشیمی تبریز با بیان اینکه در ابتدا به عنوان مدیر ساخت و ساز پتروشیمی تبریز وارد این عرصه شده تا اینکه به رغم جنگ و نبود امکانات پروژه پتروشیمی تبریز در ۱۸ فروردین ۱۳۷۶ از سوی آیت اله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد

صدر یادآورشد:در مقطع زمانی فوق کشور در حال برنامه ریزی برای ایجاد بندر امام (ره) بود که به واسطه انقلاب و شروع جنگ سرمایه گذاران ژاپنی با پرداخت خسارت از پروژه کنار کشیدند.

وی شروع به ساخت پتروشیمی های اراک، اصفهان و تبریزرا پس از آغاز جنگ تحمیلی عنوان و اضافه کرد: هدف از ایجاد پتروشیمی تبریز و اراک خودکفایی کشور در این عرصه بود.

مدیر عامل سابق پتروشیمی تبریز شکوفایی صنعت پتروشیمی ایران را از سال ۱۳۷۶ عنوان و اظهار کرد: با وجود آقایان زنگه در وزارت نفت و نعمت زاده به عنوان مدیر عامل پتروشیمی و معاون وزیر نفت شاهد توسعه و اعتلای این صنعت در کشور بودیم.

صدر ادامه داد:طی هشت سال ۱۳۸۴ تا ۹۲ متاسفانه سرمایه گذاری خوبی در صنعت پتروشیمی انجام نشد که پایین بودن سرمایه گذاری و مولفه های مدیریتی از جمله مشکلات قابل توجه این حوزه بود.

وی به بازنشستگی خود در سال ۸۷ از پتروشیمی تبریز اشاره و اضافه کرد : با خصوصی شدن پتروشیمی تبریز از آذر ۹۲ به دعوت هیات مدیره برای مدیرت این مجموعه دوباره به تبریز بازگشتم.

مدیر عامل سابق پتروشیمی تبریزبه انتقال خط لوله اتیلن از عسلویه به میاندوآب اشاره و اظهار کرد: برنامه ریزی بر این بود که ۱۵۰ هزار تن اتیلن تولیدی در عسلویه  به تبریز بیاید که تحقق این موضوع می توانست  تولید ۳۰۰ هزار تنی پتروشیمی رابه ۷۰۰ هزار تن برساند.

صدر تصریح کرد: بنا به دلایلی تا ۱۵ شهریور ۹۴ در پتروشیمی تبریز فعال بوده و پس از آن از این مجموعه بیرون آمدیم.

وی در خصوص انتقال خط انتقال اتیلن از عسلویه به تبریز گفت: این موضوع در زمان دولت احمدی نژاد مطرح و به تصویب رسیده اما بحث بر سر این بود که برای تحقق این موضوع از بودجه دولتی استفاده نشود بنا براین لوله هایی که برای انتقال خط فوق از سوی صنایع پتروشیمی خریداری شده بود با  قیمت کارشناسی از سوی پتروشیمی تبریزخریداری و قیمت آن پرداخت خواهد شد.

صدر عمده ترین سهامدار پتروشیمی تبریز را شرکت پارسیان عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تبریزی در هیات مدیره آن وجود ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست