• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۰۵
  • شناسه خبر: 850

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان:ساختمان شبکه آبیاری و زهشکی گلابر افتتاح می شود

پیام ملت – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر ساختمان شبکه آبیاری و زهشکی گلابر واقع در شهرستان ایجرود افتتاح می شود. به گزارش خبرنگار پیام ملت، امیر حمید نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به ...

پیام ملت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر ساختمان شبکه آبیاری و زهشکی گلابر واقع در شهرستان ایجرود افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پیام ملت، امیر حمید نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ساختمان شبکه آبیاری و زهشکی گلابر در ایام دهه فجر تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری است که برای اجرایی شدن این طرح، تا پایان سال ۹۳ بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان از افتتاح ساختمان متمرکز بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی استان و مانیتورینگ حوزه قزل اوزن خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح تجمیع ساختمان های بهره برداری از سد و شبکه های آبیاری، زهکشی و پایش حوزه قزل اوزن در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها در شهر زنجان افتتاح می شوند، ابراز کرد: برای اجرای این طرح ها بیش از ۲۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
حمید نیا با اشاره به تعداد چاه های مجاز استان بیان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود تا پایان سال ۹۳ در استان زنجان، ۱۰ هزار و ۶۵۵ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۷ حلقه چاه به صورت عمیق و ما بقی به صورت نیمه عمیق می باشد.
وی عنوان کرد: تا پایان ۱۰ ماهه سال ۹۴، حجم تخلیه مجموع چاه های مجاز استان ۸۷۵.۸۱۳ میلیون متر مکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان بیان کرد: آخرین اطلاعات موجود حاکی از آن است که مجموعا ۷ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که حجم خروجی و یا تخلیه این چاه ها ۳۱۲.۵ MCM می باشد.
وی با بیان اینکه تا آخر دی ماه سال ۹۴ مجموعا ۱۸۵ حلقه چاه انسداد شده است، گفت: مجموعا ۹.۲۶MCM حجم صرفه جویی حاصل از انسداد این چاه ها است.
حمیدنیا به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از اضافه برداشت ها تا آخر دی ماه سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۳۱ حلقه چاه در محدوده مطالعاتی اضافه برداشت داشتند که حجم صرفه جویی ناشی از آن ۱۵.۹۷ MCM می باشد.
وی افزود: یک هزار و ۴۰۴ حلقه چاه مجاز نیز مجموعا ۱۵۲.۲ MCM اضافه برداشت داشتند.

انتهای پیام /۱۲

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست