• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 973

مدیر کل سیاسی وزارت کشور:مردم در تحقق برجام همانند انقلاب و دفاع مقدس یک دل شدند

پیام ملت – مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: در کنار دیپلماسی رسمی کشور، هنوز جای ظرفیت دیپلماسی عمومی خالی است و احزاب، گروه ها، رسانه های کشور باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کرده و حقانیت خود را به دنیا ...

پیام ملت مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: در کنار دیپلماسی رسمی کشور، هنوز جای ظرفیت دیپلماسی عمومی خالی است و احزاب، گروه ها، رسانه های کشور باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کرده و حقانیت خود را به دنیا معرفی کنند.
به گزارش خبرنگار پیام ملت، محمد امین رضا زاده در جمع اعضای احزاب، گروهای سیاسی و تشکل های صنفی استان زنجان با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، همت روحانیت و مردم در زمان قبل از انقلاب و به لطف خداوند در شرایطی پیروز شد که در نوع خود نظیر نداشت چرا که در حال حاضر نیز هیچ حکومتی در دنیا تغییر نمی یابد مگر اینکه قدرت های بزرگ جهانی خواستار آن باشند.
وی با بیان اینکه قدرت های بزرگ جهان فقط برای دستیابی به منافعشان اقدام به تغییر قدرت در سایر کشورها می کنند، عنوان کرد: دنیا تا ۳۷ سال پیش، ۲ قطبی بود و کشورهای شوروی سابق و آمریکا در تمام کشورها نقش ایفا می کردند.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون حمایت این قطب ها به پیروزی رسید و از آن زمان شرارت ها و دشمنی ها آغاز شد و به کشور در ابتدای حرکتش یک جنگ نابرابر ۸ ساله تحمیل گردید و بعد از آن نیز دشمنان از هیچ اقدامی دریغ نکردند و شاید از این رو هنوز فرصت پیدا نکردیم تا اهداف و ابعاد انقلاب را در جهان معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: دشمنان در ابتدا امیدوار بودند با جنگ این انقلاب را از بین ببرند و بعد از جنگ عراق علیه ایران از آنجایی که نا کام ماندند سراغ راهکارهای دیگر رفتند و بحث ایران هراسی را پی گرفتند و اینگونه مطرح کردند که ایران به دنبال بمب هسته ای است و محور شرارت می باشد.
رضا زاده بیان کرد: کشورهای مخالف ایران با پول و قدرت سیاسی که داشتند می توانستند در سازمان های بین المللی نفوذ کنند و از این رو در سال های اخیر قطعنامه های زیادی علیه ایران به تصویب رساندند.
وی با بیان اینکه کشورهای مخالف ایران می توانستند همه دنیا را علیه ایران بسیج کنند، بیان کرد: کشور ایران با رهبری و درایت مقام معظم رهبری، تلاش دانشمندان و شهدای هسته ای، تحمل و همت مردم و تدبیر دولت برجام به سرانجام رسید.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: سیاست برد- برد برای نخستین بار در گفتمان سیاسی داخلی و خارجی کشور در این دولت مطرح شد.
وی خاطر نشان کرد: همان طور که وزیر خارجه کشور فرمودند اگر مشارکت بالای مردم در انتخابات و حمایت های مردمی از نظام نبود مذاکرات نه ممکن می شد و نه به نتیجه می رسید.
رضا زاده عنوان کرد: کسی باور نمی کرد که ایران با ۶ قدرت بزرگ دنیا که به طور غیر مستقیم گرداننده کشورهای دیگر هستند مذاکره موفقیت آمیزی داشته باشد در حالی که گاها در داخل کشور نمی توانیم در برخی موضوعات به توافق برسیم.
وی تصریح کرد: گرچه مذاکرات در داخل کشور مخالفانی داشت اما سرانجام به جایی رسیدیم که همه با یک هم دلی بر آن شدند که توافق هسته ای صورت گیرد.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: هیچ نهاد حاکمیتی، جریان سیاسی، نهادهای جامعه مدنی رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، تشکل های صنعتی و هیچ عضوی از جامعه وجود نداشت که به عنوان موضع رسمی مخالفت با برجام داشته باشد.
وی عنوان کرد: در مسئله برجام نیز همانند شکل گیری انقلاب و جنگ تحمیلی کل کشور یک دل و هم دل شدند و اگر این هم دلی نبود نمی توانستیم کشور و انقلابمان را حفظ کنیم.
رضا زاده با اشاره به شرایط پسا برجام، اظهار کرد: در طول ۳۷ سال گذشته بحث ایران هراسی در دنیا مطرح بود که بعد موفقیت در برجام این مسئله حل شد چرا که سازمان های بین المللی اعتراف کردند که انرژی هسته ای ایران صلح آمیز است و این خود برگ برنده ای است تا با دنیا با یک ادبیات جدید صحبت کنیم.
وی گفت: شرایط جدید، شرایط بسیار خوبی است چرا که شیعه هراسی و اسلام هراسی از بین رفته و یک نظامی با عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که یک مسیر درستی را انتخاب کرده برخلاف گروه های که در منطقه یک چهره غیر واقعی از اسلام عرضه می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست