• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 1295

آیت الله هاشمی : امروز شبیه روز قدر است / مردم نباید غفلت کنند

پیام ملت – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجریان و ناظران انتخابات خواست امانت داری در این مسئولیت مهم و بزرگ را رعایت کنند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رای خود در صندوق‌های آرا در جمع خبرنگاران گفت: من به ...

پیام ملت – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجریان و ناظران انتخابات خواست امانت داری در این مسئولیت مهم و بزرگ را رعایت کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رای خود در صندوق‌های آرا در جمع خبرنگاران گفت: من به ملت شریف ایران که موفق شدیم آن‌ها را برای یک حرکت سرنوشت ساز دعوت کنیم، تبریک عرض می‌کنم.

وی اظهار داشت: امروز مثل روز قدر است. یعنی هر رایی که ما می‌دهیم بخشی در چهار سال و در بخش دیگر در هشت سال، بر روی سرنوشت و آینده کشورمان موثر است .
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر کسی باید بداند چه کار می‌کند. ممکن است یک رای، یک رای کاری از پیش نبرد اما مجموعه رای‌ها کار ساز است. سرنوشت‌ها در یک کشور دموکراتیک در روز رای گیری نوشته می‌شود. مردم نباید غفلت کنند. رای ندادن آن‌ها ثمری ندارد. آن‌ها هم از حقشان استفاده نکرده‌اند و هم تکلیفشان را ادا نکرده‌اند و شما نیز از حقتان استفاده نکرده‌اید.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در تعریف حق و تکلیف بودن انتخابات تصریح کرد: انتخابات یک حق است چون ما توان اثر گذاری داریم و هم تکلیف است چون موجب اعتبار و عزت کشور می‌شود. اگر درصد بالایی در انتخابات شرکت کنند این نشان آگاهی مردم است. حضور مهم است.
وی افزود آمار بالای شرکت مردم سطح آگاهی و شخصیت و توجه مردم را به سرنوشت کشور نشان می‌دهد و این اعتبار کشور است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به کسانی که در سراسر کشوردارم وظیفه ثبت نام تا شمارش آرا را بر عهده دارند گفت این کار شما کاری معمولی کارمندی یا نظارتی تنها نیست. این یک امانت داری است. بد‌ترین گناه در اخلاقیات اسلامی خیانت در امانت است. اگر طرف ما یک نفر باشد فقط حق یک نفر ضایع شده ولی اگر هشتاد میلیون باشد به اندازه خسارت همه این هشتاد میلیون گناه کرده‌ایم و باید جواب بدهیم. هیچ چیز در پرونده ما گم نمی‌شود. البته جزا و عقاب دنیوی خفیف است ولی آخرت خیلی دقیق است و آنجا کسی نمی‌تواند از ما دفاع کند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما کار مهمی بر عهده داریم و خیلی مسئولیت بزرگی است خاطر نشان کرد: شهادت دروغ و خیانت در امانت گناه بسیار بزرگی است. امیدواریم ملت نشان دهند ‌‌نهایت امانت داری را دارند. اجاره ندهید سوظنی به نظام انتخاباتی وارد شود. اگر خوب عمل کنند خدا جواب می‌دهد و اگر بد عمل کنند بدهکار مردمند و باید روزی جواب بدهند.
وی در پایان خطاب به خبرنگاران ابراز داشت از خبرنگاران انتظار دارم در انعکاس اخبار دقت کنند و امانت را مراعات کنند و واقعیت‌ها را بگویند. راست گویی نشانه صداقت و بزرگی و امانت داری مردم ماست و دورغ گویی نشانه‌ای از فساد است. انشالله راه خوبی را که شروع کرده‌ایم بهتر از گذشته نشان و ادامه دهیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست