• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۱-۱۳
  • شناسه خبر: 1530

وزیر بهداشت : روحانی یک تصمیم انقلابی گرفت

پیام ملت – وزیر بهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رییس جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد و گفت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع “عزت، حکمت و مصلحت ...

پیام ملت وزیر بهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رییس جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد و گفت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع “عزت، حکمت و مصلحت” یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که “عزت و اقتدار ایران و ایرانی” از چه درجه اهمیتی برخوردار است.

دکتر سیدحسن هاشمی در کانال تلگرامی‌اش آورده است:« قرار بود روز سه شنبه بعد از ظهر، رئیس جمهوری را به همراه تنی چند از وزرا و مشاورین در سفر به اتریش همراهی کنم. در واپسین ساعات سفر از سوی دکتر روحانی لغو و به زمان مناسب موکول شد. دفتر رئیس جمهور علت تعویق سفر را “ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب‌تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور” اعلام کرد.و
اینکه رسانه‌های خارجی، شبکه‌های بیگانه و ضد انقلاب، چه گفته و چه تفسیر کرده و می‌کنند؛ اهمیتی ندارد. اما آنچه رسانه‌های ما می‌گویند، قاعدتا مهم است و بویژه انتظار می‌رود که رسانه ملی مسیر آنها را نرود.
متحیرانه برنامه‌ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می‌داد. اینکه گویی “امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده” و … لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!
دلم می سوزد. مدت‌هاست طیفی از رسانه‌ها در خصوص مسایل مهم سیاست خارجی و عملکرد دولت، نه تنها حرف رییس جمهور اتریش را بر بیانیه رسمی دفتر رییس جمهور خودمان ترجیح می‌دهند؛ بلکه اظهار نظر و تحلیل و گاه خیال‌پردازی مقامات غربی؛ و خیلی اوقات نیز افراد دست چندم و غیر مسئول آمریکایی را از سخن رییس جمهور و مدیران ارشد کشورمان مستندتر می‌دانند و مداوما به بازتاب آن می‌پردازند. به راستی چرا و به چه قیمت؟.
درد است. متاسفانه عده‌ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند. البته مقامات و بخش‌های مسئولی هم، با کم کاری و بی دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می‌شوند.
در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع “عزت، حکمت و مصلحت” یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که “عزت و اقتدار ایران و ایرانی” از چه درجه اهمیتی برخوردار است. این تصمیم، مستحق تکریم و قدرشناسی است یا تخریب؟! و آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره‌برداری سیاسی شود و افراد و تریبون‌ها، حقوق مردم را نادیده گیرند؟
من دیپلماسی بلد نیستم، ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت‌گیری ایشان در برخورد با تروریست‌ها و آدم‌کش‌ها را می‌ستایم و به این تصمیم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را به دنبال دارد؛ علی‌رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صمیم قلب احترام می‌گذارم. معتقدم که او یک انقلابی با تدبیر، شاگرد امام، مطیع و یار رهبری است.
امید که امسال، همه با هم باشیم تا ملت آسایش و آرامش بیشتری بیابد و مرهمی نهیم بر زخم‌های اقتصادی و اجتماعی ملت شریف ایران. ان شاءالله.”

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست