• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۳-۲۹
  • شناسه خبر: 1852

رئیس دادگستری کل زنجان: صلح پذیری و سازش در پرونده های قضایی زنجان بسیار بالا است

پیام ملت – رئیس دادگستری کل استان زنجان گفت: فرهنگ صلح پذیری و سازش طرفین دعوا در پرونده های قضایی زنجان به واسطه مردم با فرهنگ، متدین و مذهبی استان نسبت به سایر استان ها بسیار بالاتر است. جعفر گل محمدی در نشست خبر ...

پیام ملت – رئیس دادگستری کل استان زنجان گفت: فرهنگ صلح پذیری و سازش طرفین دعوا در پرونده های قضایی زنجان به واسطه مردم با فرهنگ، متدین و مذهبی استان نسبت به سایر استان ها بسیار بالاتر است.

جعفر گل محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، به برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان با حضور خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل نوع دوستی مردم استان به خصوص در شهرهای ابهر و خدابنده بسیاری از مشکلات زندانیان در این روزها مرتفع می شود.
وی درباره حقوق شهروندی افراد در سطح جامعه اظهار کرد: برای ارتقای برخورداری مردم از حقوق شهروندی خود، باید سطح آگاهی و سواد آنها بالا رود، چرا که افزایش این آگاهی موجب مطالبه گری هرچه بیشتر مردم در خصوص حقوق خود می شود.
گل محمدی در رابطه با مشکلات رعایت حقوق شهروندی توسط برخی دستگاه های دولتی گفت: باید ساز و کاری اندیشیده شود که برخی از مسئله های مورد اختلاف مردم و دستگاه های اجرایی بدون تشکیل پرونده در مراجع قضایی، حل و فصل شود.
رئیس دادگستری کل استان زنجان گفت: طی هفته قوه قضائیه در ۱۰۰ مسجد استان بعد از نمازهای ظهر و عصر یا مغرب و عشا نکات مهم برای پیشگیری از وقوع جرم از سوی کارکنان دادگستری خواهند پرداخت و برای بالا بردن آگاهی مردم تلاش خواهند کرد.
تعداد پرونده های ثبت شده درسال ۹۳ در دادگستری استان زنجان ۱۴۴هزار فقره و در سال گذشته با هفت دهم درصد کاهش این میزان ۱۴۳هزار فقره بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست