• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۹
  • شناسه خبر: 2447

رعایت عدالت در حوزه سلامت مناطق مختلف استان زنجان

پیام ملت–رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این واحد دانشگاهی توسعه واحدهای تک نفره زایمان طبیعی را  باتوجه به نیاز شهرستان ها، به ویژه در شهرهای طارم و خدابنده مورد توجه قرار داده است. علیرضا بیگلری در مراسم افتتا ...

پیام ملترئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این واحد دانشگاهی توسعه واحدهای تک نفره زایمان طبیعی را  باتوجه به نیاز شهرستان ها، indexبه ویژه در شهرهای طارم و خدابنده مورد توجه قرار داده است.

علیرضا بیگلری در مراسم افتتاح همزمان ۷۱۴ واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در ۱۴۴بیمارستان کشور و ۱۹ واحد تک نفره زایمان طبیعی در زنجان افزود: برای استان زنجان ۴۸ واحد تک نفره زایمان طبیعی تعیین شده است که از این تعداد ۱۹ واحد افتتاح و مابقی واحدها نیز دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت خاطر نشان ساخت: اجرای طرح تحول نظام سلامت طرح امید آفرین دولت تدبیر و امید به شمار می رود که در سیاست های ابلاغی رهبری نیز این بخش جزء اولویت های اول اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر لزوم اجرای طرح اتاق های تک نفره زایمان طبیعی، تصریح کرد:با این هدف دولت تدبیر و امید سعی کرد با راه اندازی واحدهای تک نفره زایمان طبیعی،بهترین محیط را برای مادران باردار فراهم  کند.

بیگلری ادامه داد: در افتتاح این واحدهای تک نفره  زایمان طبیعی،اولویت را به شهرستان هایی دادیم که نیاز بیشتری داشته باشند از جمله خدابنده و طارم که مهمترین شهرستان های مورد نیاز بودند.

وی بیان کرد:بر این اساس مادر باردار در واحدهای تک نفره زایمان طبیعی مراحل زایمان و سه ساعت بعد از زایمان را مطابق با محیط استاندارد و در کنار اعضای خانواده سپری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به بازسازی و احداث خانه های بهداشت  در زنجان اشاره کرد و افزود: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی زنجان۴۰۰ پروژه مختلف را در حوزه سلامت استان مورد توجه قرار داده است که در این میان بازسازی اورژانس های بیمارستان ها و احداث کلینیک ها در نقاط مختلف این استان از جمله اقدامات شاخص محسوب می شود.

انتهای خبر/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست