• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 2911

به غیر از کسری بودجه ،مانعی برای توسعه استان وجود ندارد

پیام ملت –استاندار زنجان گفت : علی رغم دارا نبودن شرایط اقتصادی  مطلوب در کشور ،هیچ گونه موانعی  به غیر از کسری بودجه ،برای توسعه استان وجود ندارد. اسدالله درویش امیری در نشست خبری با اصحاب مطبوعات با اشاره با اینک ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت : علی رغم دارا نبودن شرایط اقتصادی  مطلوب در کشور ،هیچ گونه موانعی  به غیر از کسریImage processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-09-20 08:51:23Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com بودجه ،برای توسعه استان وجود ندارد.

اسدالله درویش امیری در نشست خبری با اصحاب مطبوعات با اشاره با اینکه ، رسانه ها ،زبان گویای مردم و مسئولین به شمار می آیند ،اظهار داشت:رسانه ها باید با ایجاد فضایی با نشاط توام با امید در جامعه ،در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی به مردم و مدیران کمک کنندزیرا نا امیدی مردم ،هزینه سنگینی برای نظام و کشور به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد:رسانه ها باید با تقویت نقاط مثبت و استعدادهای نهفته، زمینه جذب سرمایه گذاربرای استان را فراهم نمایند و نباید با تخریب افراد و انتقام به بازگو نمودن نقاط ضعف و برطرف نمودن آن ها پرداخته شود.

این مقام عالی استان تصریح کرد:ایجاد اشتغال پایدارو سرمایه گذاری  ،توسعه همه جانبه استان ،ایجاد رونق اقتصادی و موفقیت در صادرات نیازمند آرامش،هماهنگی و انعکاس اخبار مطلوب است،و اگر تنها از نبود آرامش در استان سخن بگوییم هیچ سرمایه گذاری به استان ورود پیدا نخواهد کرد.

درویش امیری ،به ارزیابی توسعه صنعت در سال جاری اشاره کرد و افزود:بنا به اعلام رسمی وزارت صنعت،معدن و تجارت،استان زنجان در حوزه صنعت و حجم سرمایه گذاری رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید استان به عنوان الگو در حوزه فرهنگ در کشور معرفی شود ،گفت:در شاخص های تعریف شده در۵ برنامه توسعه کشور ،زنجان عملکرد مطلوبی داشته است.

وی ،به ضرورت جلوگیری از آسیب دیدن صنعت چاقو سازی و هنر های دستی ،با تصویب قانون منع حمل سلاح سرد اشاره کرد و بیان داشت:این قانون در زمان نامناسبی در مجلس تصویب شد ،اما هنوز در شورای نگهبان به تصویب نرسیده است و مانیز در این زمینه رئیس جمهور و وزیر کشور را از تبعات اجرای این قانون برای استان مطلع کرده ایم که امیدواریم اصلاحیه ای درزمینه اجرای  این قانون صورت گیرد.

درویش امیری ،تصریح کرد:در حال حاظر تولید محصولات کشاورزی نسبت به مصرف استان ۳ برابر است که باید برای جلوگیری از خروج تولیدات خام کشاورزی از زنجان ،  کارخانجات صنایع تبدیلی استقرار یابند تا باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال شود.

این مقام مسئول یاد آور شد:در طرح رونق اقتصادی بیش از ۶ هزار شغل تثبیت و برای ۵۰۰ نفر نیز شغل جدید راه اندازی شد .

وی از تکمیل ۴۰ درصد از پروژه ای مصوب سفر ریاست جمهوری به استان زنجان خبر دادو اظهار داشت:۶۳ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب این سفر، پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۹۰ درصدی داشته و پیشرفت فیزیکی باقیمانده پروژه‌ها نیز زیر ۵۰ درصد است.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت :اعتبار پیش بینی شده در سفر رئیس جمهور ی به استان ۳۳۴ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۹۸ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته و قول پرداخت ۱۳۶ میلیارد تومان نیز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن از سال ۸۸ تا ۹۴ بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اعطا شده ،ادامه داد:در طول ۸ ماه گذشته بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان به مسکن روستایی،بافت فرسوده و مسکن مربوط زوجین تسهیلات بانکی اعطا شده است .

درویش امیری بیان داشت:در زمینه وضعیت اقتصادی ،مجموع در آمد استان در سال گذشته ۹۴ در صد تحقق یافته و در طول ۸ ماه گذشته نیز در آمد استان ۱۰۰ در صد تحقق یافته است.

استاندار زنجان از شرایط نامناسب منابع آبی کشور و استان خبر داد و گفت:۸۴ در صد آب استان در حوزه کشاورزی است که درزمینه حل این مشکل اجرای سیتم آبیاری ۲۵ هزار هکتار از اراضی در دستور کار استان بوده است.

درویش امیری اظهار داشت:از این مجموع تاکنون ۱۰هزار و ۴۲۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین تبدیل شده و ۴ هزار هکتار نیز در دست انعقاد قرار داد بوده و ۱۱ هزار باقیمانده نیز شناسایی شده و تا پایان سال ۹۶ به سیستم نوین آبیاری تبدیل خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمار در حوزه خدمات نسبت به میانگین کشوریایین است ،تاکید کرد :با استقرار بازار چه های صنایع دستی و تولیدات داخلی شهرمان و باز سازی کردن راه های مواصلاتی به استان های همجوارمی توان زمینه را برای توسعه گردشگری در استان فراهم نمود تا گردشگران استان را به عنوان مقصد اصلی و نه فرعی برای سفر انتخاب نمایند.

درویش امیری از دو خطه کرده ریل راه آهن در مسیر زنجان-تهران خبر دادو گفت:در طول ۸ ماه گذشته  قرارداد بیش از ۱۷۰ کیلومتر ریل گذاری ،منعقد شده که از این میزان ۱۱۰کیلومتر مربوط به حوزه استحفاظی استان و مابقی نیزمربوط به  استان قزوین است.

وی افزود:در حال حاظر ۶۷ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند و به ۳۵۴ روستا گاز رسانی شده و واقدامات گاز رسانی به ۲۲۰ روستا نیز در دست اقدام است که در صورت گاز رسانی  به این روستاها و تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی، می توان گفت ۸۰ درصد جمعیت روستایی تا نیمه اول سال ۹۶ از نعمت گاز بهره مند خواهند شد .

استاندار زنجان ،ایجاد نقطه آمادی شمال غرب را به عنوان پارک لجستیک شمال غرب کشور(بندر خشک) را جزو کارهای زیربنایی برای استان برشمرد و یادآور شد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی این پروژه مشخص شده و طرح و مکان مورد نظر این پروژه نیز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.

مقام عالی استان، به آماده بودن طرح ایجاد نقطه آمادی در زنجان اشاره کردو خاطر نشان ساخت: زمین ۱۴۰ هکتاری این طرح خریداری و در اختیار پیمانکارقرار گرفته است  و عملیاتی شدن آن متظر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشوراست ،همچنین به تصویب رساندن این طرح نیز  از وظایف مسؤولان استانی به شمار می آید.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست