• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 2926

توسعه پایدار روستایی،نیازمند شناخت ظرفیت های روستا می باشد

پیام ملت–معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  گفت: توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود که ترویج مشارکت بین دهیاران و مسئولان و شناخت ظرفیتهای روستا از فرصتهای عمده توسعه پایدار روستائی ...

پیام ملتمعاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  گفت: توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود که ترویج مشارکت2175623 بین دهیاران و مسئولان و شناخت ظرفیتهای روستا از فرصتهای عمده توسعه پایدار روستائی است.

سعیدرضاجندقیان بیگدلی در نشست مشورتی دهیاران استان زنجان، افزود: دهیاران در بالاترین سطح مدیریتی هستند زیرا پل ارتباطی مسئولین و روستائیان محسوب میشوند.

وی، خاطر نشان کرد: از سال ۸۲  که تاسیس دهیاری های روستا ها انجام گرفته تا کنون بیش از ۸ هزار و ۱۵۰  میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است.

معاون امور دهیاری های کشور با اشاره به اینکه  ۶۳ درصد منابع دولتی در سه سال اخیر محقق شده است ، تصریح کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به ۳ سال اخیر بوده است.

جندقیان با بیان اینکه امروزه نقش تخریبی برخی رسانه های عمومی بر همگان آشکار است، افزود: برخی رسانه ها و تریبون ها دروغ هایی را به پایه های مردمی و اعتماد به نفس کشور نسبت میدهند.

وی با تاکید براستفاده از مدیران شایسته و خلاق در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، خاطر نشان کرد: اگر کسی احساس می کند که در این عرصه از خردی برخوردار نیست باید این کار را به افراد خردمند دیگر بسپارد چرا که این سازمان نیازمند مدیران خلاق است.

جندقیان با بیان اینکه دهیار ها باید نسبت به وظیفه خود جدی عمل کنند ،گفت: دهیارها با  تراوش فکری و ایده پردازی در خصوص امورات روستا میتوانند نقش مهمی در آبادانی روستا داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود،افزود: ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه استفاده کنیم.

معاون امور دهیاری های کشور، تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در روستاها اول باید تفکر مردم روستاها عوض شود تا به اهداف توسعه پایدار دست یابیم.

جندقیان با بیان اینکه دهیارها باید رابطه دو نتقابل با دستگاه های اجرایی داشته باشند، افزود: دهیار ها باید از مدیران ارشد استانداری ها ، فرماندار و بخشداران و سایر ادارات مربوطه در جهت توسعه روستا کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه باید سعی شود که توسعه بدون سرمایه‌گذاری شکل بگیرد و دهیاران روستاها بدون منابع دولتی برای گسترش سرمایه‌گذاری تلاش کنند، اظهار کرد: اکنون در توسعه یافته‌ترین دوران هستیم و باید از ظرفیت‌های داخلی و درونی استفاده کرد و رویکردها را مبتنی بر توسعه قرار دهیم.

معاون امور دهیاری های کشور در ادامه گفت: وزارت کشور از روستائیانی که برای توسعه روستاها برنامه ارائه کنند،حمایت می کند.

 

انتهای پیام/ خبرنگار:مصطفوی_ عکس:مسعود نوروزی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست