• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 2958

دانشگاه آزاداسلامی باید ماهیت غیر دولتی خود را حفظ کند

پیام ملت–عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی زنجان گفت:در حال حاظر دانشگاه آزاداسلامی یک دانشگاه غیر دولتی بوده و باید ماهیت خود را حفظ کند،زیرا این موضوع به مصلحت کشور است. اصغر پرتوی در گفتگو با خبر نگارپیام ملّت، ب ...

پیام ملتعضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی زنجان گفت:در حال حاظر دانشگاه آزاداسلامی یک دانشگاه غیر دولتی بوده و باید ماهیت خود را حفظ کند،زیرا این موضوع به مصلحت کشور 85878702805061178771882152573 است.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبر نگارپیام ملّت، با بیان اینکه،دانشگاه آزاداسلامی سهم عمده ای در توسعه آموزش عالی داشته ،اظهار داشت: متاسفانه دولت قبل تصمیم داشت برخی اقدامات مدیریتی این دانشگاه رابه سمت دولتی شدن پیش ببرد،که این مسیر ،مسیر غطی بود.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد:اساس ماهیت دانشگاه غیر دولتی بوده و نباید تحت هیچ شرایطی ،امورات به بخش دولتی واگذار گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی زنجان ،این دانشگاه را یکی از بزرگترین و ریشه دارترین مرکز آموزش عالی در کشور بر شمرد و یادآور شد:در حوزه آموزش عالی ،هر تصمیمی گرفته شود ،باید ماهیت این دانشگاه زیر سوال نرود و مورد حمایت دولت قرار گیرد.

پرتوی با اشاره به اینکه ،اولویت اساسی جامعه ما ،واگذاری اموردولتی به بخش خصوصی است افزود:دانشگاه آزاداسلامی با تمام توانایی های خاص خود در حوزه های مختلف به کمک دولت می آید تا بخشی از بار سنگینی که بر دوش دولت است را بکاهد.

وی تصریح کرد:دولت به تنهای قادر به توسعه دانشگاه های کشور نیست و باید بخشی از امور به بخش غیر دولتی واگذار شود،تا دولت نیز به سایر قوانین و وظایف حاکمیتی و تامین امنیت و نظم در جامعه  بپردازد .

این استاد دانشگاه ،با تاکید بر اینکه در اغلب کشورهایی که امور به بخش غیر دولتی واگذار شده ،بحث اقتصاد و آموزش موفق تر بوده،گفت:دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی دارد و  همواره از نظارت دولت به این مرکز استقبال نموده است.

پرتوی ،دانشگاه آزاداسلامی را یک موسسه آموزش عالی فراگیر در سطح ملی برشمرد که زیر نظر هیات امنا اداره میشود ،افزود:کشور هایی مثل کشورمان که زمانی کشورهای جهان سوم و امروزه به آنان کشورهای در حال توسعه تلقی می شود ،باید اغلب امورات به بخش غیر دولتی واگذار گردد.

وی خاطر نشان ساخت:هر چه قدرهویت و ماهیت این دانشگاه را غیر دولتی حفظ کنیم منطقی تر و درست تر بوده و دولت نیز به راحتی می تواند به سایر امور مهمتر و وظایف حکومتی  در جامعه بپردازد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست