• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۷
  • شناسه خبر: 3179

برای تخریب دانشگاه آزاد اسلامی به ضد انقلاب متوسل شده اند / برخی دانشگاه ها حاشیه امن سیاسی دارند

 پیام ملّت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای پانزدهمین جلسه شورای دانشگاه‌های استان که به استان گلستان اختصاص داشت، با گرامیداشت ۹ دی گفت: «مردم ایران در روز نهم دی نشان دادند که طرفدار اسلام، ایران و امام حسین( ...

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان

 پیام ملّت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای پانزدهمین جلسه شورای دانشگاه‌های استان که به استان گلستان اختصاص داشت، با گرامیداشت ۹ دی گفت: «مردم ایران در روز نهم دی نشان دادند که طرفدار اسلام، ایران و امام حسین(ع) هستند و اجازه نمی‌دهند مقدسات و ارزش‌های اسلام و انقلاب مخدوش شود. مردم ایران یک بار دیگر ثابت کردند که پاسدار ارزش‌های مقدس انقلاب و اسلام و همواره همراه امام (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هستند.»
حمید میرزاده ، یکی از وظایف اصلی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را حمایت و حراست از این دانشگاه دانست و گفت: «مقام معظم رهبری درباره توسعه علمی و شتاب علمی کشور و همچنین سرآمدی و سرافرازی ایران در این حوزه بیانات مفصلی داشته و تاکید دارند. ضریب تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و حتی کارآفرینی ایران، در ارتقای رتبه کشور در تولید علم دنیا، ایجاب می‌کند از چنین مجموعه عظیمی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، حمایت کنیم.»

به گزارش آنا ، وی ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی با دارابودن ۵.۷ میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از ۵۰درصد از فارغ‌التحصیلان کشور را تشکیل می‌دهد. اهمیت این قضیه وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم همه این توفیق‌ها و افتخارات بدون تکیه به دولت به دست آمده است. رئیس جمهور کشورمان به درستی تاکید کرده بود که دانشگاه آزاد اسلامی کاری در حد معجزه انجام داده است.»

او افزود: «فراهم کردن ۲۰میلیون مترمربع فضای آموزشی، ۶۸هزار عضو هیات علمی، ۱۱هزار کارگاه و آزمایشگاه و … بدون نیاز به کمک دولت، نشان می‌دهد ابتکار آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی و حمایت امام (ره) تا چه حد در توسعه علمی و سرآمدی ایران موثر واقع شده است.»

بدون وجود دانشگاه آزاد اسلامی، ایران قادر به کسب رتبه شانزدهم در تولید علم جهانی نبود

میرزاده گفت: «بدون وجود دانشگاه آزاد اسلامی، ایران قادر به کسب رتبه شانزدهم در تولید علم جهانی نبود. ایران در حال حاضر جزو ۱۶ کشور اول تولید علمی جهان است ولی بدون در نظر گرفتن سهم دانشگاه آزاد اسلامی، ایران قطعا به پوسته دوم تنزل می‌یافت. از دانشگاه آزاد اسلامی باید حمایت کرد زیرا متعلق به مردم است، دستاورد انقلاب اسلامی است و در توسعه علمی ایران موثر است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «با این همه توفیقات و تاثیرات مثبت، مخالفت‌هایی با این دانشگاه می‌شود که البته دلیل آن مشخص نیست. دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به هیچ حزب و گروه و جناح سیاسی نیست و تنها دغدغه آن توسعه علمی و پژوهشی است. از این رو فرصتی برای پاسخگویی به مخالفت‌های بی‌دلیل و بدخواهانه نداریم. ما برای توسعه کیفی دانشگاه باید ۱۶ تا ۱۷ ساعت در شبانه‌روز کار کنیم. ما مثل بدخواهان بیکار نیستیم که مرتبا نزد مقامات و بزرگان برویم و پاسخ بدخواهان را بدهیم که حتی اخیرا به شبکه‌های ضدانقلاب هم متوسل شده‌اند. احتیاجی هم نداریم که مرتبا پاسخ آن‌ها را بدهیم.»

او گفت: «ما با توسعه شاخص‌های کیفی، سرآمدی دانشگاه را بالا می‌بریم. این بهترین پاسخ به حسودان و توطئه‌گران بی‌انصاف است. ما در دانشگاه آزاد اسلامی معتقدیم تنها راه مقابله با کسانی که علیه دانشگاه آزاد اسلامی شعار می‌دهند، کار و فعالیت و دست‌یافتن به موفقیت‌های بیشتر است.»

میرزاده شاخص‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۲ و ۹۵ را مقایسه کرد و گفت: «براساس اطلاعات پایگاه آماری ESI در سال ۹۲ رتبه دانشگاه آزاد اسلامی بالای ۷۵۰ بود اما امروز در رتبه ۱۶۱ قرار داد که نشان‌دهنده رشد کیفی دانشگاه است. این بدان معناست که امروز دانشگاه آزاد اسلامی از نظر تولید علمی جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان است.»

او افزود: «در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان، واحد و هسته فن‌آور وجود دارد که ۷۰ درصد آنها در ۳ سال اخیر ایجاد شده است. دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است، فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته است. بیش از ۷ هزار جذب عضو هیات علمی جدید و ۴هزار ارتقای مرتبه علمی در ۳ سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است که به گفته مسئولان جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از مجموع دو وزارتخانه علوم و بهداشت بوده است.»

او گفت: «کسانی که با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می‌کنند، هرگز امکانات محدود آموزشی و غیرآموزشی برخی دانشگاه‌های غیرکیفی و بدون امکانات و تجهیزات را مورد تحقیق و مداقه قرار نمی‌دهند. در حالی که ما بارها به صورت مستند امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده‌ایم.»

شاخص‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال رشد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی بی‌کیفیت هرگز مورد ارزیابی واقعی قرار نمی‌گیرد. متاسفانه به نظر می‌رسد این دانشگاه‌ها به نوعی در حاشیه امن سیاسی قرار دارند و با استفاده از رانت‌خواری و ویژه‌خواری، حتی به جذب دانشجوی کارشناسی‌ارشد بدون کنکور می‌پردازند.»

او افزود: «در حوزه آموزش عالی ایران، ارزیابی واقعی عملکرد صورت نمی‌گیرد. متأسفانه در کشور ما نمی‌گویند کی بهتر کار می‌کند بلکه می‌گویند کی با ما بهتر است! به همین دلیل کسانی که زحمت می‌کشند و وظیفه ملی و اسلامی خود می‌دانند که در پیشرفت کشور سهیم باشند، دلسرد می‌شوند. اما الحمدلله بسیاری از شاخص‌های فنی و علمی و کارآفرینی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال رشد است که باعث دلگرمی است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای این دانشگاه را بومی‌گزینی اعلام کرد و گفت: «۹۶درصد از دانشجویان کاردانی و کارشناسی، ۷۱درصد از دانشجویان کارشناسی‌ارشد و ۵۰درصد دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی بومی‌گزینی شده‌اند. شاهد این مدعا گزارش روسای واحدهاست. به عنوان مثال ۹۳درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان گلستان، بومی هستند که موفقیت چشمگیری است چرا که قرار گرفتن دانشجویان زیر چتر حمایتی و نظارتی خانواده، از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌کاهد و این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی یکی از کارهای بزرگ فرهنگی در کشور بوده است.»

او به حضور دانشگاه آزاد اسلامی در اتحادیه بین‌المللی آسایهل اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن ۱۰ شعبه و دفتر در خارج از کشور، امروز دانشگاهی بین‌المللی است و در سطح جهان دانشگاهی شناخته‌شده است و با ارتباط با اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های سراسر جهان که از طریق آسایهل فراهم شد، فرآیند بین‌المللی شدن دانشگاه سرعت می‌گیرد.»

ارتباط سالم بین‌المللی، باعث ارتقای علمی می‌شود

میرزاده گفت: «ارتباط سالم بین‌المللی، باعث ارتقای علمی می‌شود و بنده از آن حمایت می‌کنم.»

او از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خواست با همکاری اداره کل بین‌الملل، برای اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی و علمی، تبادل استاد و دانشجو و دیگر زمینه‌ها، ارتباطات بین‌المللی خود را با دانشگاه‌های جهان گسترش دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی؛ از نظر تولید علمی در صدر دانشگاه‌های کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «براساس اعلام دکتر جعفر مهراد، بنیانگذار پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)؛ دانشگاه آزاد اسلامی در صدر دانشگاه‌ها و مراکز تولیدکننده علم کشور قرار دارد. این در حالی است که تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی تنها به ۳۹ واحد مجری رشته‌های دکتری تعلق دارد.»

میرزاده اقدامات و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان را در مجموع قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: «واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از نظر علمی، پژوهشی و فنی فعالیت‌های خوبی داشته است. اگر چه در برخی حوزه‌ها ازجمله جذب هیات علمی و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای، کاستی‌ها و نقص‌هایی به چشم می‌خورد اما با تلاش مضاعف روسای واحدها شاهد رشد این استان خواهیم بود.»

او بر انعکاس پیشنهادها و نظرات روسای واحدها به معاونان و ادارات کل در سازمان مرکزی تاکید کرد و گفت: «اگرچه شاید نتوان برخی پیشنهادهای مطرح شده در جلسات شورای استان‌ها را در کوتاه‌مدت عملی کرد اما قطعا به معاونت‌ها و حوزه‌های مربوطه ارجاع و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.»

میرزاده به انتشار گزارش عمکرد سه ساله دانشگاه آزاد اسلامی در دو جلد اشاره کرد و گفت: «در این کتاب گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز منتشر شده است که این کتاب به استان‌ها نیز ارسال می‌شود تا امکانات، خدمات، عملکرد و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی را معرفی کنند.»

نماینده جمهوری اسلامی ایران در انجمن بین‌المللی آسایهل در پایان گفت: «موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه زحمات همه مدیران و روسای واحدهاست. پتانسیل و ظرفیت‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاب می‌کند که قدر این موقعیت را بدانیم و با رفع نارسایی‌ها و کمبودهای موجود، دانشگاه آزاد اسلامی که دستاورد انقلاب اسلامی و هدیه امام خمینی (ره) است را رشد دهیم و برای پیشبرد اهداف بلند این دانشگاه بیش از پیش اهتمام بورزیم.»

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست