• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۳
  • شناسه خبر: 3243

ایجاد کسب و کارها باید متناسب با ظرفیت هر منطقه باشد

پیام ملت–معاون توسعه کار آفرینی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولتمردان به سراغ ایجاد کسب و کارهای جدید متناسب با ظرفیت هر منطقه و افزایش رغبت در میان کارآفرینان می روند. عیسی منصوری در گفت و گو با خبرنگاران، ...

پیام ملتمعاون توسعه کار آفرینی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولتمردان به سراغ ایجاد کسب و کارهای جدید متناسب با ظرفیت هر منطقه و افزایش رغبت در میان 82370483-71294196کارآفرینان می روند.

عیسی منصوری در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی بخش بزرگی از اشتغال را بر عهده دارند در فرایند طرح ریزی بنگاه های موجود در اولویت توسعه ظرفیت کسب و کارها هستند.

وی به آغاز اجرای برنامه های دیگر برای توسعه کارآفرینی در کشور اشاره کرد وعنوان داشت: موضوع قاعده گذاری از کلاس به کار در سطح فراگیر طراحی شده است که یکی از برنامه های آن مهارت و تخصص معطوف به کسب و کار است به گونه ای که فارغ التحصیل از دانشگاه فرد نبوده و کسب و کار خارج باشد.

معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه مشاغل خانگی، خاطر نشان کرد: برای توسعه مشاغل خانگی متاسفانه روش قبلی با اعطای تسهیلات منجر به نتیجه نشدو الگوی جدید مشاغل خانگی طراحی و امسال در دستور کار قرار گرفته واجرا می شود و در مشاغل خانگی نیز  وام پرداخت می شد  و دادن مجوز به منزله ایجاد شغل بود.

منصوری با بیان اینکه یکی از دلایل پایداری مشاغل ایجاد شده در استان زنجان موقعیت جغرافیایی و سرمایه‌گذار پذیر بودن آن است ادامه داد:  خوشبختانه در استان مدیران دستگاه های اجرایی در این بخش همکاری خوبی را دارند.

وی یاد آور شد: برای تدوین زیر ساخت های قانونی کارآفرینی کشور اقدام لازم انجام شده و مطالعات مربوط هم شروع شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در حوزه اشتغال یک سری ظرفیت‌های خالی داریم که در تلاش برای رفع آنها بوده و در همین راستا دینامیک اشتغال استان‌ها را با عنوان طرح “تکاپو” شناسایی کرده‌ایم.

منصوری گفت:  در اجرای طرح “تکاپو” مزیت استان‌ها و استعدادهای آنها شناسایی می شود و در این راستا انسجام بخشی به برنامه‌های استانی نیز در سطح ملی آغاز و سپس در سطح استانی انجام می شود.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست