• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۶
  • شناسه خبر: 3520

مسئولین برای جذب اعتبارات ملی اهتمام ویژه ای داشته باشند

پیام ملت –استاندار زنجان گفت: مسئولین دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی و استانی اهتمام ویژه ای داشته باشند و با پیگیری های خود سهم بیشتری را برای استان جذب نمایند. اسدالله درویش امیری در جلسه شورای برنا ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: مسئولین دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی و استانی اهتمام ویژه ای داشته باشند و با پیگیری های خود سهم بیشتری را برای استان جذب نمایند.

اسدالله درویش امیری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی، از بودجه ۲۶ هزار میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریالی برای سهم استان در  جذب اعتبارات ملی تلاش نمایند زیرا جذب اعتبارات برای استان به میزان توجه و پیگیری مدیران بخشی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هیچ بهانه ای از سوی مدیران در کم کاری جذب اعتبارات ملی قابل قبول نیست، افزود: جایگاه استان از نظر بهره مندی و بهره گیری از منافع ملی کشور باید مشخص شود و اینکه ما هیچ تلاشی نکنیم و منتظر گرفتن حق و سهم استان باشیم اینگونه نخواهد بود و باید از حقوق مردم دفاع نماییم و در این راستا کوتاهی هیچ کس قابل بخشش نیست.

استاندار زنجان ادامه داد: بنده نیز با تمام توان خود از حقوق مردم زنجان در دولت  در زمینه جذب اعتبارات ملی که از انتظارات مردم است دفاع خواهم نمود. اجازه نخواهیم داد به احدي ظلم و در حق كسي اجحاف شود.

درویش امیری با ابراز تاسف از اینکه برخی پروژه ها بدون انجام مطالعه فاز صفر آنها موافقت نامه ای برای آنها لحاظ شده است، یاد آور شد: اغلب پروژه های عمرانی با خشکسالی مالی در این نظام شروع شده و به دلیل بی برنامگی، ضعف مدیریتی و وجود مشکلاتی در سازمان برنامه و بودجه با مشکلاتی روبرو است که عدم اعتقاد به نظام برنامه ریزی، در شان کشور و نظام نیست.

وی تاکید کرد: پروژه هایی که بدون مطالعه بوده و به هیچ عنوان توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارند باید حذف شوند تا بیت المال نیز به هدر نرود.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: بررسی عملکرد عمرانی دستگاه های اجرایی در شورای فنی ضروری بوده و باید وضعیت پروژه هایی که بدون مطالعه آغاز شده و از مسیر برنامه خارج شده اند بررسی شودو باید این پروژها را از ردیف های تخصیص بودجه خارج نماییم.

درویش امیری اظهارداشت:با قضاوت صحیح و جوانمردانه از عملکرد ۳.۵ ساله اخیر دولت، نباید زحمات انجام شده در تکمیل پروژه های نیمه تمام به ارث رسیده از دولتهای گذشته را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به امر آموزش، تکمیل فضاهای آموزشی و توسعه عمران روستایی داشته است گفت: بیشترین مبلغ بودجه مربوط به بخش آموزش به میزان ۷۹۳ میلیارد تومان و بخش توسعه عمران روستایی و کمک به تامین مسکن اقشار کم درآمد به میزان ۲۴۸ میلیارد تومان بوده است.

درویش امیری به برخی از شایعه پراکنی ها در زمینه افزایش مالیات اشاره کرد و گفت: برخی افراد رشد در آمدهای کل استان را با رشد وصول مالیات اشتباه گرفته اند و در لایحه پیشنهادیی دولت شاهد رشد غیر متعارف مالیات نسبت به گذشته بوده ایم که برای رفع این مشکل با مسئولین مربوطه به صورت مکتوب و حضوری در ارتباط هستیم.

استاندار زنجان ادامه داد: برخی شایعات در این زمینه در شبکه های مجازی با هدف تخریب استاندار و مجموعه دولت به بهانه افزایش آنچنانی وصول مالیات از مردم توسط دولت، انجام شده است.

مقام عالی استان تصریح کرد:محل تامین درآمدهای استان عمدتا از طریق فروش خدماتی از قبیل آب، برق و گاز، وصول جرائم از طرق مختلف، خدمات گمرکی، فروش ساختمان‌ها و اموال دولتی، خدمات حوزه قضائی، خدمات حوزه ثبتی، خدمات حوزه راهنمایی و رانندگی، فروش سیگار و ده‌ها سر فصل دیگر می باشد که مالیات تنها یکی از این بخش‌ها به شمار می رود.

درویش امیری به افزایش میزان درآمدهای استان نسبت به میانگین کشور در سنوات گذشته نیز اشاره نمود و یادآور شد: در سال ۹۴ میانگین رشد درآمدی کشور ۲۷.۸ درصد و این میزان در استان زنجان ۳۴.۵ درصد بود و میانگین رشد درآمد کشور در سال ۹۵ حدود ۱۶.۹ درصد و در استان زنجان ۱۷.۵ درصد بوده است و برای سال ‌آينده نیز رشدی معادل ۲۸.۲ درصد برای استان زنجان پیش بینی شده است.

وی از راه اندازی پارک علم و فناوری در استان خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری در استان زنجان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست