• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 3554

۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند

پیام ملت– مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تا کنون ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات آبیاری تحت فشار در استان وجود ...

پیام ملت مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تا کنون ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات آبیاری تحت فشار در استان وجود ندارد.

فریدون داوودی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، اظهار کرد: از ۴۳ هکتار اراضی کشاورزی استان زنجان، یک هزار و ۶۹۵  هکتار  در سال جاری محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در زمینه اعطای تسهیلات آبیاری تحت فشار در استان زنجان وجود ندارد، تصریح کرد: امسال تاکنون ۱۷ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری های نوین در سطح استان اختصاص داده شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از انواع آبیاری های تحت فشار در روند تولید محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: تجهیز مزارع و باغات به سیستم های آبیاری نوین سبب افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی شده و در ارتقای بهره وری تولیدات نقش تعیین کننده ای دارد.

داوودی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه مشکلی در روند اجرای آبیاری تحت فشار در استان زنجان وجود ندارد، افزود: خوشبختانه استقبال کشاورزان از این نوع آبیاری ها در استان چشمگیر است.

وی در ادامه بیان داشت: طی سفر ریاست جمهوری به استان زنجان مقرر شد  ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری های نوین مجهز شوند که از این میزان تاکنون ۱۱ هزار هکتار محقق شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تحقق تجهیز ۲۵ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان به آبیاری های نوین حداقل دو سال دیگر زمان می برد، عنوان کرد: امسال با تخصیص حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار طی مرحله دوم به منظور توسعه آبیاری تحت فشار در استان زنجان، روند اجرای طرح در استان سرعت بیشتری به خود می گیرد.

داوودی در پایان به اولویت بندی اعطای تسهیلات آبیاری های نوین در استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: آبیاری های تیپ (نواری) و قطره ای در اولویت اعطای تسهیلات بلاعوض قرار دارند چراکه با توجه به بحران آب و کمبود منابع آبی، این نوع آبیاری ها از راندمان بالایی برخوردار بوده و در اغلب زراعت ها و باغات قابل استفاده  هستند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست