• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 3664

کلینیک خیریه ژنتیک در زنجان راه اندازی می شود

پیا ملت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اقدامات اولیه راه‌اندازی بنیاد خیریه ژنتیک در زنجان صورت گرفته است. علیرضا بیگلری در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این بنیاد با هدف ارائه خدمات جامع ژنتیکی ...

پیا ملت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اقدامات اولیه راه‌اندازی بنیاد خیریه ژنتیک در زنجان صورت گرفته است.

علیرضا بیگلری در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این بنیاد با هدف ارائه خدمات جامع ژنتیکی به جامعه هدف راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در عصر حاضر ایران به کشوری با تربیت نیروی انسانی در عرصه های خدمات پزشکی به عنوان کشور مطرح معرفی شده است، به طوری که در عرصه تجهیز دارو و خدمات پزشکی قادر به عرضه در سطح جهانی می باشد.

وی، ادامه داد: در رده های پزشکی، فوق تخصص و ریشه کنی بیماری و کاهش مرگ و میر شاهد موفقیت های بسیاری بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در اواخر سال ۹۲ ناهماهنگی های بسیاری در حوزه درمان وجود داشت، خاطر نشان کرد: سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی بالا بوده به طوری که این میزان شامل ۵۰درصد از هزینه ها بوده است.

بیگلری با اشاره به راه اندازی طرح تحول سلامت در جامعه گفت:  این طرح در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برای رفاه حال مردم و در جهت تعهدات قانون اساسی توسط دولت تدبیر و امید اجرایی شد.

وی هدف از اجرایی شدن این طرح را کاهش هزینه های پرداختی عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح بیماران روستایی ۳درصد و بیماران شهری ۶ درصد از هزینه های درمانی را پرداخت می نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به بازسازی بیمارستان های استان از جمله بیمارستان خدابنده، بازسازی۴۸۰ مرکز بهداشت درمانی و بازسازی فضاهای آموزشی و درمانی اشاره کرد و گفت: رایگان بودن زایمان، حضور پزشکان مقیم، کمک به تامین دارو و تجهیزات و داروها در قالب این طرح عملیاتی شد.

بیگلری با اشاره به اینکه جمعیت روستایی کاملا تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفته اند، عنوان کرد: در  سنوات گذشته ۱۷۰ هزار نفر در حاشیه شهرها تحت پوشش خدماتی قرار گرفتند و در سال جاری تمام جمعیت شهری و روستایی تحت پوشش مراقبت های اولیه قرار گرفتند.

وی به توسعه اورژانس های خدابنده، خرمدره، بیمارستان ولیعصر و آیت الله موسوی اشاره کرد وافزود: تخت های مراقبت ویژه بزرگسالان و نوزادان هم به ۸۴ تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از راه اندازی کلینیک ویژه ۷ تیر خبر داد و ابراز داشت: کلینیک شفیعیه سال آینده به بهره برداری می رسد.

بیگلری به راه اندازی رشته رادیولوژی، اضافه شدن ۳۳ دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس استان که به ۹۶ دستگاه رسید، اشاره کرد و گفت: اضافه شدن ۱۱ پایگاه فوریت، راه اندازی رشته تخصصی دستیاری طب اورژانس برای اولین بار در زنجان از آذرماه امسال از دیگر افتخارات علوم پزشکی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه تخت های مراقبت از نوزادان در بیمارستان های آیت الله موسوی و خدابنده راه انداز ی شده است، خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه ای ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مجدد مراکز فرسوده با قدمت ۲۵ ساله اختصاص یافت.

این مقام مسئول، تصریح کرد: در بخش تحقیقات هم ۱۴ رشته دکترای تخصصی، ۱۲ رشته دستیاری تخصصی بالینی، ۲۴ رشته کارشناسی ارشد، ۳ رشته دکترای حرفه ای آزمایشگاه در استان وجود دارد.

وی از به روز رسانی تجهیزات بیمارستانی در شهرستان های استان خبر داد و گفت: مجوز خرید دستگاه ام آر آی بیمارستان الغدیر ابهر و همچنین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان خرمدره گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: برخی از شهرستان ها از جمله ابهر، ماهنشان و خدابنده نیازمند توجه بیشتری در زمینه به روز رسانی تجهیزات بیمارستانی هستند.

بیگلری تاکید کرد: توسعه اورژانس آببر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در طی ۳ سال گذشته قطب ۶ کشوری شد، خاطر نشان کرد: این اتفاق و همچنین رشته های جدیدی که به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان محول شده است می تواند نقش این دانشگاه را رادر توسعه علوم نوین پزشکی در سطح ملی چند برابر کند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست