• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۱۱
  • شناسه خبر: 5303

متأسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند هم برخی خودی‌ها

پیام ملّت – نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که دولتمران ما می‌گویند ما مشروعیتمان را از صندوق‌های رای می‌گیریم این تغییر محاسبه است اما به این مهم توجه ندارند که حق حاکمیت از آن خدا ...

پیام ملّت – نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که دولتمران ما می‌گویند ما مشروعیتمان را از صندوق‌های رای می‌گیریم این تغییر محاسبه است اما به این مهم توجه ندارند که حق حاکمیت از آن خداست و قدرت حاکمیت از آن مردم است.

 به گزارش سپاه نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در آئین گرامیداشت شهدای ۷ ام تیر که در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد با اشاره به تفاوت جریان فکری شهید بهشتی و یارانش با تفکر و جریان بنی‌صدر اظهار کرد:می‌توان از طریق نگرش، گفتمان و عملکرد افراد پی به ماهیت اعتقادی و فکری آنان برد.

وی با بیان اینکه در جامعه بشری سه، جبهه حق خالص، جبهه باطل خالص و آمیزه‌ای از حق و باطل وجود دارد گفت: قرآن از گروه دوم به کفار و از گروه سوم به نفاق و منافقین یاد می‌کند که ما همواره با هردو چهره مواجه شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بنی‌صدر و بخشی از یارانش تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق منافقانی بودند که علیه بهشتی و یارانش و در حقیقت علیه امام(ره) فعالیت می‌کردند تصریح کرد: این نوع تقابل پیشینه طولانی داشته و تنها مربوط به همین دوران نبوده و از صدر تاریخ این تقابل در قالب امام نور و امام نار و حزب الله و حزب الشیطان وجود داشته و آن‌هایی که پیرو ائمه اطهار و عالمان دینی بودند بر محور امام نور و در جبهه حزب الله و گروهی هم بر محور امام نار و حزب الشیطان بودند.

سعیدی افزود: در بعضی موارد جبهه مقابل حق علنی موضع گرفته و به‌صراحت بیان می‌کند که من جبهه حق را قبول ندارم و در برخی از موارد در تاریخ در پرده نفاق موضع‌گیری می‌کند و علی‌رغم شعار دادن دلش با جبهه حق نیست.

وی بابیان اینکه پس از پیامبر مردم در سه جریان طرفداران امیرالمؤمنین (ع)، طرفداران طلحه و زبیر و جناحی که موضع خنثی و بی طرفی داشتند قرار گرفتند گفت: خیانتی که گروه سوم به اسلام وارد کرد کمتر از گروه دوم نبود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر خواص، سیاست مداران و دولتمردان در چارچوب اصول اسلامی و مبانی انقلاب حرکت نکنند در جریان انحرافی حرکت کرده و سقوط می کنند.

وی مشروعیت الهی رهبری قانون را از اصول مورداتکا شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم قانون‌گذار واقعی و حق حاکمیت با خداست و مهم‌ترین اصل بعثت قانون الهی یعنی قرآن و رهبری الهی یعنی پیامبر اکرم است، و در منطق حضرت امام(ره) که شهید بهشتی بر این منطق استوار بود حق حاکمیت از آن خداست اما قدرت حاکمیت دست مردم است.

سعیدی با اشاره به اینکه در این مسئله چهار نظریه وجود دارد بیان کرد: نخستین نظریه خدا گرایی مطلق است که انسان‌ها را هیچ گرفته و همه‌کاره را خدا می‌دانند که این فرضیه مربوط به عصر قرن وسطی است که این افراط نتیجه‌اش مردم‌گرایی مطلق بود که رنسانس بر مبنای اطاعت انسان، خدا را از زندگی انسان حذف کرد و فهم انسان را ملاک درک همه ی حقائق دانست.

وی با بیان اینکه امروز مسائلی را می‌شنویم که برخی میگویند باید از نو برگشته و در منابر از مبانی اصول صحبت کنیم اظهار کرد: این‌ها رأی مردم را منشاء ولایت می‌دانند که پس از کشته شدن عثمان و بیعت مردم با حضرت علی (ع) ولایت ایشان شکل گرفت که این نظر با مبانی اسلامی ناسازگار است و در حالی که با جمله من کنت مولا و هذا علی مولا توسط پیامبر صلی الله علیه و آله اصل ولایت امیرالمومنین(ع) شکل گرفت تحقق حاکمیت دینی بر محور علی(ع) منوط به حضور مردم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نظریه سازگار با مبانی اسلامی نمی گوید که مردم هیچ‌کاره هستند بیان کرد: مردم در تحقق حاکمیت دینی نقش دارند نه تعیین ولی خدا و نظریه غیرازاین با نظر قرآن و مبانی اسلام ناسازگار است.

سعیدی بابیان اینکه برخی مشروعیت الهی ولایت را تا زمان حیات پیامبر قبول دارند گفت: دسته دیگر تا امام حسن عسکری (ع) مشروعیت الهی ولایت را قبول داشته و مشروعیت الهی را در عصر غیبت مورد تردید قرار می دهند.

سعیدی با اشاره به اینکه ولایت الهیه جزو مهم‌ترین تدابیر ذات باری‌تعالی است گفت: این فرازمانی و فرامکانی است و نمی‌توان مردم را درجه‌بندی کرد که خداوند در زمانی برای آن‌ها ولایت الهیه تدبیر نموده و در دوره دیگر بلاتکلیف گذاشته است.

وی بابیان اینکه این فرضیه هم دلیل عقلی دارد و هم نقلی خاطرنشان کرد:در دلیل عقلی ملازمه به ربوبیت تکوینی و تشریعی و خالقیت و شارعیت است یعنی خداوند خالق خدای شارع نیز هست و اگر خلقت زمین و آسمان و خورشید برای بشر بوده، بعثت انبیا هم برای بشر بوده و محدود به زمان خاص نمی‌شود و نمی‌توان گفت که خداوند در زمان پیامبر برای بشر تعیین تکلیف کرده ولی برای دوران غیبت چنین کاری را انجام نداده است.

وی با اذعان به اینکه امام می‌فرمایند که مردم نقشی برای تعیین ولایت الهیه ندارند گفت: از نظر امام مردم مجرای تحقق ولایت الهیه هستند و این یعنی حق حاکمیت در تمام دوران‌ها با خداست اما قدرت حاکمیت در عصر نبوت، امامت و غیبت با مردم است.

سعیدی با تأکید بر اینکه تعیین حاکم دینی مربوط به عالم ثبوت و حاکمیت دینی در عالم اثبات است بیان کرد: در صحبت‌های مسئولین سیاسی کشور صحبت‌هایی می‌شنویم که توقع نداشتیم پس از گذشت ۳۸ سال پس از انقلاب، آقایان مواردی را مطرح کنند که با اساس مبانی فکری امام ناسازگار باشد.

وی بابیان اینکه دکتر بهشتی معتقد بود که بین ولی‌فقیه، پیامبر و امام معصوم نقاط مشترک وجود دارد اظهار کرد: نصب هردو الهی لکن نصب پیامبر و امام تنصیمی ولی نصب ولی‌فقیه توصیفی است که ائمه اطهار ویژگی های فقیه جامع الشرایط را بیان فرموده و تعیین مصداق را بر خبرگان واگذار نموده است.

سعیدی با اشاره به اینکه خبرگان ولی‌فقیه را منصوب نمی‌کنند بلکه مصداق را به جامعه معرفی می‌کنند گفت: ولی‌فقیه با پیامبر اختیاراتش با توجه به نوع نصب یکسان است.

وی بابیان اینکه موضع مشترک بین ائمه اطهار و ولی‌فقیه مبحث تبعیت است افزود: همان مقدار که واجب است از دستور پیامبر و امامان تبعیت کرد به همان میزان واجب است که از دستورات ولی‌فقیه اطاعت کرد.

وی از مصونیت به‌عنوان چهارمین رکن مشترک پیامبر و ائمه اطهار و ولی‌فقیه یاد کرد و افزود: در مورد ائمه اطهار مصونیت ذاتی و در مورد ولی‌فقیه مصونیت حداکثری است و ما درباره پیامبر معتقد به وحی، در مورد امامان معصوم معتقد بر علم غیب و در مورد ولی‌فقیه معتقد به اجتهاد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در عصر غیبت جامعه اسلامی نیاز به اجتهاد دارد بیان کرد: یعنی اشراف منابع و احکام بتواند از قرآن و سنت احکام را به جامعه اعلام کند.

سخنران محفل گرامیداشت شهدای هفت تیر پنجمین اصل مشترک را رسالت و ماموریت رهبران الهی یعنی تبیین اسلام با تفاوت های آن، شکل گیری حکومت دینی و صیانت از شریعت و حاکمیت دینی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت مصونیت ائمه اطهار با ولی‌فقیه در عصمت یعنی علم بدون خطا و عمل بدون خطاست گفت: شئونات پیامبر، امامان معصوم و ولی‌فقیه متفاوت است و ولایت تکوینی پیامبر است اما در مورد ولی‌فقیه چنین اعتقادی نداریم.

وی افزود اشتراک موارد مذکور یعنی نصب، اختیارات، تبعیت و رسالت به معنای همسانی کامل نیست، در حالی که ما در مورد پیامبر(ص) معتقد به وحی، عصمت، عالم به غیب و ولایت تکوینی و برخی ویژگی های اختصاصی هستیم و در مورد امام معصوم(ع) هم معتقد به عصمت و عالم به غیب هستیم، اما در مورد ولی فقیه عدالت و اجتهاد یعمی اشراف بر منابع وحیانی را معتقدیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه اصول و سیاست خارجی شهید بهشتی با بنی‌صدر کاملاً متفاوت بود افزود: اصول سیاست خارجی ثابت است و هیچ‌کسی حق ندارد این اصول را زیر سؤال برده و جابجا کند و مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی استقلال دفاعی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی بابیان اینکه وقتی میگوییم نمی‌توانیم با جامعه جهانی مقابله کنیم این موضوع مربوط به بحث استقلال است گفت: اینکه میگوییم نمی‌توانیم در برابر آمریکا بایستیم نقض اصل استقلال است.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی و مبارزه با شرک از اصول انقلاب است که مورد تاکید شهید بهشتی بود افزود: تفاوت عصر ما با زمان پیامبر و امیرالمؤمنین این بود که آن‌ها با پیامبر و امام بیعت می‌کردند و ایشان وزیر، نخست‌وزیر، استاندار، فرماندار و ائمه جمعه را تعیین می‌کردند و در این شرایط زندگی کردن خیلی راحت است و در روز قیامت اگر از آن‌ها سؤال شود می‌گویند ما با پیامبر رأی دادیم، ولی در عصر کنونی قانون اساسی مسئولیت سنگینی بر دوش مردم گذاشته است و چهار نهاد یعنی خبرگان، قوه مجریه و مقننه شوراها با رای مردم شکل می گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در نظامی که نمایندگان خبرگان، نمایندگان مجلس، شوراها و ریاست جمهوری توسط رأی مردم تعیین می‌شود اظهار کرد: قانون اساسی بار سنگینی بر دوش ما گذاشته و ما باید پاسخگوی آرای خود باشیم.

حجت الاسلام علی سعیدی اصل دیگر سیاست خارجی مورد تاکید شهید بهشتی را نفی سبیل و عزت مداری جامعه دانست.

وی با تأکید بر اینکه دشمن نباید بر ما تسلط اقتصادی و نفوذ پیدا کند بیان کرد: دفاع از فرهنگ و احکام اسلامی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی است و نباید امروز با این سوال مواجه شویم که آیا جمهوری اسلامی نسبت به دین مردم مسئولیتی دارد یا ندارد و در فرمایشاتشان گفتند که چه کسی می گوید مردم را باید به‌زور به بهشت ببرند و سؤال اینجاست آیا جمهوری اسلامی نسبت به اخلاق، فرهنگ، دین مردم مسئولیت دارد یا ندارد؟

سعیدی با اشاره به اینکه اگر دولت سکولار غربی معتقد است دولت به اخلاق جامعه و ارزش ها مسئولیتی ندارد بیان کرد: در دولت دینی و حاکمیت دینی به نص صریح قرآن، عملکرد پیامبر(ص) و ائمه(ع) دولت نسبت به ارزش ها در جامعه مسئولیت دارد.

وی بابیان اینکه دولت مسئول سلامت جسم و روح جامعه است افزود: باید زمینه عبادت را برای مردم فراهم کرد و این کار را پیامبر نیز انجام می‌داد و نظام‌های آموزشی و اخلاقی را در جامعه پایه‌گذاری و ترویج می‌داد.

این سخنران با اشاره به پالایشگاه تازه‌ساخت توسط سپاه در خلیج‌فارس تصریح کرد: سپاه در بازسازی ها به دنبال اقدامات انتفاعی نیست، سپاه پروژه‌هایی را که بخش خصوصی انجام نمی‌دهد را پذیرفته و حتی به‌صورت نسیه انجام می‌دهد که پول هزینه شده را حتی نمی‌دهند و متأسفیم که هم آمریکا به سپاه حمله می‌کند هم برخی خودی‌ها به سپاه حمله می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تفنگ سپاه سینه منافقین یعنی داعشی های دیروز و داعشی های امروز را نشانه می گیرد و موشک سپاه هم ‎جزء ارکان دفاعی نظام بوده و ماهیت بازدارندگی دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست