• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 21068

انسان مومن امضای دشمن را قبول ندارد/حماسه ۹ دی انقلاب دوم نظام اسلامی بود

پیام ملّت- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:انسان مومن در مواجه با دشمن بصیرت دارد و امضای دشمن را قبول ندارد.آمریکای جنایتکار دشمن اصلی عالم و‌ جهان اسلام است و سردار سلیمانی با شناخت چنین دشمنی گام در راه مبارزه گذاشت.

به گزارش « پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» آیت‌الله محمد ابوالقاسم دولابی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی در حسینیه اعظم زنجان، اظهارداشت:۹ دی به عنوان روز بصیرت محسوب می‌شود که در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است و پیامبر گرامی اسلام فرمودند: من با بصیرت به راه خود ادامه می‌دهم و پیروانم نیز دارای بصیرت هستند.

وی ادامه داد: نگاه انسان با بصیر جامع، ذوابعاد و عمیق است و انسان بصیر حوادث را یک جانبه و تک بعدی نمی‌بیند و با نگاه همه جانبه اقدام به عمل می‌کند.

این مسئول با اشاره به شاخصه‌های بصیرت، افزود: انسان بصیر حقیقت دنیا را شناخته و دلبسته دنیا نمی‌شود، حضرت زهرا(س) الگوی بصیرت است که دلبسته دنیا نبود تا جاییکه حتی جان شیرین خود را در راه ولایت تقدیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: از دنیای شما برای من سه چیز از جمله نگاه کردن به پیامبر گرامی اسلام، خواندن آیات قرآن و انفاق و از گذشتن جان و مال ارزشمند است.

آیت‌الله دولابی خاطرنشان کرد: انسان بصیر فریب دنیا را نمی‌خورد همانگونه که سردار سلیمانی زمانی که مدال ذوالفقار را از دست مقام معظم رهبری دریافت کردند، زمانی که دخترش به او تبریک گفت، گفت این مدال دنیوی است و دعا کن مدال آخرت بگیریم.

وی با بیان اینکه زمانی که عده‌ای از افراد از سردار سلیمانی خواستند نامزد ریاست جمهوری شود، گفت نیازی نیست سرباز اسلام پست خود را رها کند و مسئولیت را برعهده بگیرد، افزود: سردار سلیمانی اسوه و الگوی ولایتمداران بود که چنین خصوصیاتی را از امام راحل الگو گرفته بود.

این مسئول دومین شاخصه بصیرت را شناخت دشمن عنوان و گفت: انسان مومن باید دشمن و دوست را شناخته و این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان مومن بعد از شناخت دشمن در مواجه با دشمن بصیرت دارد و امضای دشمن را قبول ندارد، بیان داشت: آمریکای جنایتکار دشمن اصلی عالم و‌ جهان اسلام است و سردار سلیمانی با شناخت چنین دشمنی گام در راه مبارزه گذاشت.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه دشمن‌ترین دشمن مردم ایران آمریکا است که تحریم‌های ظالمانه و هشت سال جنگ را به نظام اسلامی تحمیل کرد، ادامه داد: دشمن تا حدی پیش رفت که خانه امن مردم کشورهای اسلامی از جمله عراق سوریه و یمن را نا امن کرد و مادر را جلوی چشم فرزند و  فرزند را در آغوش مادر به شهادت رساند که اگر کسی به چنین موضوعاتی توجه نکند، از مهمترین شاخصه بصیرت، یعنی شناخت دشمن دور است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت دوست شاخص دیگری برای بصیرت محسوب می‌شود که در این شاخصه مومن می‌داند زیرپرچم چه کسی قرار گیرد همانگونه که سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد برادران و خواهران از اصول یعنی ولی‌فقیه حکیم، مظلوم و عالم به دین و معرفت جدا نیفتاده و مقام معظم رهبری را عزیز جان خود بدانید.

این مسئول بیان داشت: توصیه سردار سلیمانی که خود را عضو هیچ حزب و جناحی نمی‌دانست در رکاب مقام معظم رهبری بود و جای تاسف است که افرادی که سالیان سال در این کشور زندگی کردند اما جانفشانی و خدمات مقام معظم رهبری را درک نکرده و زمانی که پناهنده به کشورهای دیگر شدند، از رهبری بد گفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برابر کسانی که در برابر منادیان تحریم سوت و کف می‌زنند باید چشم و گوش را باز کرده و جای دوست و دشمن را اشتباه نگرفت، افزود: چنین افرادی باید بصیرت از دست رفته خود را بازیابند.

آیت‌الله دولابی شناخت جایگاه مرم را یکی دیگر از شاخصه‌های بصیرت عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) جایگاه مردم را به خوب می‌شناخت و معتقد بود توده میلیونی مردم عصر حاضر بهتر از مردم حجاز در دوران پیامبر گرامی اسلام و عراق و کوفه در عهد حضرت علی (ع) هستند.

وی تصریح کرد: توصیه سردار سلیمانی نیز این بود که برای ملتی که امام زیباترین دیدگاه را نسبت به آنها داشت باید جان فدا کرد چرا که ملت بصیری که مستحق چنین دیدگاهی از سوی امام راحل است، ارزش فدا کردن جان را دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی مسئولان بصیرت نداشته و عظمت، قدرت، توان داخلی و نخبگان را باور ندارند، ادامه داد: عدم توجه به چنین ظرفیت‌هایی کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری موقعیت‌شناسی را یکی دیگر از شاخصه‌های انسان‌های بصیر عنوان کرد و گفت: انسان بصیر موقعیت را می‌شناسد و می‌داند در چه زمانی فریاد بزند که حضرت زهرا (س) انسان موقعیت‌شناسی بود و جان خود را در بهترین موقعیت هزینه ولی عصر خود کرد.

*مردم بصیر، حماسه ۹ دی را خلق کردند

آیت‌الله دولابی اضافه کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی نیز با درک موقعیت در سال ۸۸، حماسه ۹ دی را خلق کردند در حالی که عده‌ای به بهانه انتخابات تلاش داشتند کشور را دچار آشوب کنند که از هیچ کوششی حتی توهین به عزای حضرت سیدالشهدا (ع) نیز دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه مردم با درک موقعیت اجازه ندادند مزدوران خود فروخته عظمت ملت ایران را به بهانه تقلب در انتخابات بشکنند، افزود: حماسه ۹ دی انقلاب دوم نظام اسلامی بود که دشمن مشاهده کرد غیرت و مرادنگی نسل اول انقلاب در نسل‌های دوم و سوم موج می‌زند.

این مسئول تصریح کرد: فتنه سال ۸۸ هزینه‌های بیشماری برای نظام اسلامی داشت به گونه‌ای که یکی از تحلیلگران سیاسی ایجاد ناآرامی در ایران را سبب روی میز آمدن گزینه تحریم که بیش از دو سال از رده خارج شده بود، عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عده‌ای در فتنه سال ۸۸ می‌خواستند با تکیه بر مطالبات مردم و با اعتماد به دشمن و عدم توجه به موقعیت تاریخی ایران، هزینه‌های بیشماری را علیه نظام اسلامی تحمیل کنند که مردم با حضور در میدان حماسه ۹ دی را خلق کردند.

آیت‌الله دولابی با اشاره به اینکه مذاکره ایرادی ندارد اما اگر از موضع انفعال باشد عین ذلت است، خاطرنشان کرد: مذاکره با  فشار و تهدید و جری کردن دشمن و حرف از خزانه خالی زدن، مذاکره از سر ضعف محسوب می‌شود، در حالی که مذاکره باید با تکیه برتوان موشکی و قدرت مردم و اعتماد به نخبگان و تقویت جبهه مقاومت انجام شود.

وی یادآور شد: در دوران مذاکره برخی افراد دشمن را با هوش و ‌مودب معرفی می‌کردند در حالی که بدترین تحریم‌ها در زمان همان دشمن با هوش و مودب علیه نظام اسلامی اعمال شد و حذف اورانیوم به ارزش ۱۸میلیارد دلار و بتن‌ریزی سایت اراک و از دست رفتن هزاران سانتریفیوژ دستاورد نامبارک برجام برای نظام اسلامی بود.

این مسئول بیان کرد: وضعیت به دلیل عدم موقعیت‌شناسی و دوست انگاری دشمن به جایی رسیده است که ایران رکوردار تورم در ۶۰ سال گذشته شده است که این امر ناشی از بی‌بصیرتی و نادیده گرفتن اقتدار مردم و غفلت از سرمایه‌های عظیم کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه که می‌توانست به بازار صادرات ایران تبدیل شوند به دلیل ترس برخی مسئولان از غرب مورد توجه قرار نگرفت و اقتصاد کشور آسیب دید.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه برخی مسئولان غرب طلب از این فرصت‌ها استفاده نکرند و هشت سال کشور را معطل کردند، گفت: امروز هم برخی مسئولان به دنبال احیای  جنازه برجام هستند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری، برضرورت بصیرت برای انتخاب فرد اصلح برای این پست مهم کشور تاکید کرد و گفت: مردم دوست و دشمن و جریان وادادگی در برابر غرب را می‌شناسند و اجازه نمی‌دهند چنین افرادی سکاندار کشور شوند.

این مسئول بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند علاج حل مشکلات کشور میدان دادن به جوان حزب الهی است تا این کشتی تلاطم دیده با آرامش به تمدن نوین اسلامی رسیده و زمینه ظهور را فراهم کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست