• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 21075

خلق دو اثر هنری ماندگار توسط هنرمند پیشکسوت زنجانی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

پیام ملّت- دو اثر نقاشی به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فداکاری با زبان هنر توسط استاد حسن ترخوانه در حوزه هنری زنجان خلق شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهدی خدایی، معاون فرهنگی و مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ یکی از مدافعان ملی و چهره ماندگار ایران اسلامی، دو اثر هنری ماندگار از نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زیادی‌خواهی‌های دشمن، در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر توسط استاد حسن ترخوانه به تصویر کشیده شده است که در نوع خود نمونه‌ای ارزشمند از آثار هنری تولید شده از هنرمند پیشکوت استان است.

خدایی ادامه داد: «رستاخیز» و «رستگاری» عنوان دو اثر تولید شده توسط پیشکسوت نقاشی استان زنجان؛ استاد حسن ترخوانه است که از نقاشان و هنرمندان توانمند استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: این هنرمند پیشکسوت، از فعالان و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر می‌باشند که تاکنون در برنامه‌ها و مناسبت‌های متعدد با حوزه هنری زنجان همکاری داشته و چندین اثر ارزشمند با موضوع آراء و اندیشه‌های شهید آوینی، شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس خلق کرده است.

وی ادامه داد: حسن ترخوانه به سبب ترسیم تعداد کثیری از تصاویر شهدا، «هنرمند شهدا» لقب گرفته و این دو اثر هنری را نیز به سفارش حوزه هنری زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها در ایام سالروز ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی براساس تصور ذهنی نسبت به زوایای مختلف ابعاد شخصیتی این شهید والامقام و حس قلبی خود به سردار به تصویر کشیده شده است.

خدایی با اشاره به طرح آثار تولید شده این هنرمند برجسته و پیشکسوت استان اظهار داشت: طرح این آثار براساس مطالعات و تحقیقات وسیع خود استاد در خصوص مکتب سردار سلیمانی است و تصاویر براساس عشق این شهید بزرگوار به قرآن و عبادت، امام حسین(ع) و شوق شهادت و ایثار ترسیم شده است و افزود: در بخشی از دو اثر «رستاخیز» و «رستگاری» مصطفی رستمی؛ از هنرمندان خوشنویس استان به کتابت نیز پرداخته‌اند.

 وی با بیان اینکه؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از این آثار هنری در شب شعر «قاف»؛ ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی که با همکاری و مشارکت حوزه هنری زنجان و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی؛ روز شنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰ همزمان با سالروز شهادت سردار؛ در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد، رونمایی بعمل خواهد آمد.

خدایی یادآور شد: حوزه هنری زنجان در نظر دارد در این ویژه برنامه با تولید و پخش کلیپی از فعالیتهای هنری استاد حسن ترخوانه از مقام هنری این هنرمند پیشکسوت نیز تجلیل نماید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست