• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 21087

مصرف صنعت استان زنجان از آب های زیر زمینی بیش از میانگین کشوری است

پیام ملّت- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: مصرف آب صنعت استان زنجان از منابع آب زیرزمینی ، بالاتر از متوسط کشوری است. واحدهای صنعتی باید به استفاده از پساب و آبهای سطحی روی آورند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اسماعیل افشاری درجمع خبرنگاران با اشاره به آبگیری حدود ۱۷ میلیون متر مکعبی طرحهای تغذیه مصنوعی استان درابتدای سال جاری تا کنون گفت: با توجه به بارش های خوبی که داشتیم و به منظور تقویت سفره های آب زیرزمینی در سال ۹۸ حدود ۲۹ میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی انجام شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۹۱ تاکنون بیش از ۵۵۷ میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی در استان زنجان انجام پذیرفته که می تواند کمک شایانی به تقویت منابع آب زیرزمینی استان نماید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: یکی از راهکارهای تقویت سفره های آب زیرزمینی، تغذیه مصنوعی است و امسال حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب در سفره های آب زیرزمینی استان جمع آوری شده و این در حالی است که این سفره ها قابلیت ذخیره حدود ۳۳ میلیون متر مکعب آب را در هر سال دارند و سالیانه با برنامه ریزی لازم ، تغذیه مصنوعی در دشت های استان صورت می گیرد.

افشاری، با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت ۴ درصد و آب شرب ۶ درصد است، گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی در استان زیاد است و باید طرح های نوین آبیاری و الگوهای کشت جدید و سازگار با اقلیم منطقه ، توسط جهاد کشاورزی استان اجرا شود.

وی میزان مصرف آب صنعت استان را از منابع آب زیرزمینی ، بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد و یادآور شد: واحدهای صنعتی باید مصرف آب را مدیریت نموده و به استفاده از پساب و آبهای سطحی روی آورند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست