• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • شناسه خبر: 22829

شیوع گسترده کرونا وضعیت زنجان را بحرانی کرده است

فرماندار زنجان گفت: در زمان حاضر شهر زنجان به لحاظ شیوع موج چهارم کرونا وضعیت بحرانی را می‌گذراند، بطوری که طبق آمارهای اعلام شده وضعیت ورودی و خروجی بیمارستانهای شهر برابر شده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» رضا عسگری با اشاره به وضعیت بسیار نگران کننده شیوع موج چهارم کرونا در زنجان افزود: در زمان حاضر ویروس جهش یافته بسیاری از شهروندان زنجانی را گرفتار کرده بطوری کمبود تخت آی سی یو برای رسیدگی به بیماران نیازمند بسیار محسوس است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم این روند چه بسا آمار ورودی از خروجی ها سبقت بگیرد و کمبود تخت بیش از گذشته نمود یابد، اضافه کرد: از طرفی  شمار موارد سرپایی کرونایی نیز در شهر زنجان بطور خطرناکی در حال افزایش بوده و همین مساله نیز به روند افزایشی بستری ها منتهی شده که تداوم این وضعیت بسیار نگران کننده است.

فرماندار زنجان در گفت و گو با «ایرنا» ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰ تا ۴۰ بیمار بد حال در انتظار ورود به بخش آی سی یو هستند که با توجه به وضعیت بحرانی کنونی برای مدیریت بهتر بیماران سرپایی کرونایی با همکاری مرکز بهداشت در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی  و با  بهره گیری از تیم های “هوم‌کر” خدمات پزشکی  درمانی در منزل انجام می گیرد تا از بستری فزاینده در بیمارستان ها جلوگیری شود.

وی اظها ر داشت: در مرحله دوم بیماران تا حدود وضعیت بد کرونایی برای درمان به نقاهتگاه‌های آماده شده اعزام  و بستری می شوند و در نهایت بیماران بسیار بدحال برای اقدمات دارویی و درمان های لازم در بیمارستان های شهر بستری می شوند تا از معضلات بیشتر جلوگیری شود.

عسگری با بیان اینکه قبل از شروع پیک چهارم در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی های مستمر هشدارهای لازم به همشهریان داده شده بود، اظهار داشت: برگزاری دورهمی ها، میهمانی ها، سفرهای نوروزی و از همه مهمتر کاهش محسوس رعایت پروتکل های بهداشتی از عوامل افزایشی روند بیماری در شهر زنجان بوده که وضعیت ناخوشانید کنونی را رقم زده است.

فرماندار زنجان ادامه داد: طبق اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا با توجه به شرایط قرمز کرونایی شهر زنجان محدودیتهای تردد و گروه های صنفی ۲، سه و چهار طی چند روز گذشته به ویژه پس از اعلام رسمی کشوری آغاز شده نظارت و اجرای دقیق این مهم تا تغییر وضعیت با جدیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر فقط گروه شغلی یک مجاز به فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان زنجانی هستند، اضافه کرد: به رغم مجوز فعالیت این گروه صنفی و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: شیوع کرونا در زنجان به سرعت در حال افزایش بوده بطوریکه نمودار عمودی شده است و به رغم اینکه طی هفته گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجان قدری افزایش یافته است اما کماکان این ویروس منحوس به تاخت و تاز بی رحمانه خود ادامه می دهد.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شمار بستری هایی کرونایی استان به ۶۷۳ نفر رسیده است که در مقایسه با روزهای گذشته روند افزایشی دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست