• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۳۰
  • شناسه خبر: 22880

همه باید برای «مهار کرونا» همکاری کنند

استاندار زنجان گفت : میزان بستری‌های کرنایی ۱۰ برابر شده است که این آمار شدت بیماری را نشان می‌دهد بطوریکه در موج‌های قبلی چنین شرایطی تجربه نشده بود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» ، فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونایی استان افزود: در زمان حاضر به تدریج عوارض عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری زنجانی ها در بستری و موارد سرپایی نمود یافته که این روند طی روزهای آینده شدت بیشتری خواهد داشت.

استاندار: میزان بستری‌های کرونایی زنجان ۱۰ برابر شده است

وی با بیان اینکه بر مبنای همین گزارش ارجاع بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته استان بیش از ۱۰ برابر شده است، ادامه داد: وقتی شمار بیماران سرپایی و به دنبال آن بستری ها افزایش می یابد درصد موارد مثبت پی سی آر نیز صعودی می شود  و از طرفی میزان رهگیری به شدت کاهش می یابد.

حقیقی اظهار داشت: وقتی بستری و ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته ۱۰ برابر و موارد مثبت پی سی آر نیز از ۹ درصد به ۴۷ درصد می رسد، اشغال تختهای کرونایی در بیمارستانهای استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد می شود و این موضوع از وضعیت ناخوشایند بیماری با وجود اقدامات اثربخش در بخش سرپایی حکایت دارد.

وی اظهار داشت: نباید اجازه افزایش فوتی های بیشتری کرونایی را داد و این در حالی است که همه مدیران دستگاههای اجرایی استان در شرایط کرونایی حاضر، قرار دارند و این وضعیت شوخی بردار نیست.

حقیقی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر نمی توان خدمات درمانی موردنیاز به بیماران غیرکرونایی را متوقف کرد، افزود: استان تمامی بضاعت خود را برای مدیریت بهینه بیماری به کار گرفته است حتی تلاش می شود با تشکیل کمیته ای چارچوب های مشخصی برای شب های قدر تدوین شود.

وی از تمامی هیات های مذهبی و مداحان استان خواست در شرایط کرونایی همراهی لازم را داشته باشند تا بتوان از این گذر سخت عبور کرد و تنها راه در امان ماندن از این بیماری اجتناب از دورهمی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دستها است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی باید از یک واحد مشخص انجام شود، گفت: رسانه های جمعی در این خصوص همراهی کنند و از طرفی در صورت عدم همکاری کارگزاری تامین اجتماعی نسبت به پلمب آن اقدام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با یک‌صدایی و به دور از هرگونه اقدامات احساسی می توان در مدیریت این بیماری خطرناک موفق عمل کرد در غیر این‌صورت مشکلات و معضلاتی بوجود می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه گفت : تزریق واکسن در چارچوب پروتکل‌ها انجام می‌شود.

پرویز قزلباش با اشاره به افزایش بیماران در صف بستری گفت: در تلاش هستیم، تعداد تخت‌های مراقبت در بخش آی.‌سی‌.یو را برای ارائه خدمات بهتر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: واکسن کوبایی طبق مجوز وزارت بهداشت وارد کشور شده و زمان تزریق این واکسن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به برخی از تجمعات در شهر گفت: با توجه به افزایش تجمع در مراکز پخت نان و شیرینی‌فروشی‌ها پیشنهاد تعطیلی این مراکز یک ساعت قبل از افطار را می‌دهیم.

لازم به ذکر است، هم اکنون ۸۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز موارد مثبت بستری کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان ۵۸ مورد بوده است.

از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۶۱ هزار و ۴۷۴ مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، بستری تجمعی بیماران مبتلا به کرونا در استان ۲۳ هزار و ۱۴۶ مورد و موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این بازه زمانی ۷ هزار و ۸۷۸ مورد بوده و تعداد فوتی‌های استان به یک هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست