• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۱۴
  • شناسه خبر: 23012

۱۰۰ بیمار کرونایی در «ICU» بیمارستان‌های زنجان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستانهای زنجان بستری و یک سوم از این بیماران، بدحال و بطور معمول روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر هم در انتظار ورود به این بخش هستند.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» دکتر پرویز قزلباش به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش سرپایی شمار بیماران در استان کاهش یافته بطوری که روز شنبه ۸۱۵ مورد مثبت سرپایی به ثبت رسید که این رقم طی روزهای گذشته به بالای یک هزار نفر نیز رسید.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون تمامی موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی به عدد ۸۱ هزارو ۴۳۱ نفرو موارد مثبت بستری نیز بر همین مبنا به هشت هزار و ۵۷۲ مورد رسید.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که در بخش بستری همین روند کاهشی در استان رخ دهد اما همچنان اصلی‌ترین راه مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه به رغم رعایت‌ پروتکل های بهداشتی  در استان، هنوز درصد قابل قبول تأثیرگذاری در روند کاهشی بیماری مشاهده نمی شود، گفت: در زمان حاضر و با توجه به شرایط قرمز کرونایی فقط اصناف و مشاغل سطح یک مجاز به ارائه خدمات هستند.  
 
وی یادآوری کرد: اعمال محدودیت‌ها در شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر طبق پروتکل کشوری اجرا می شود و از طرفی تاکیدات مدیریت عالی استان و همکاری نیروی‌های انتظامی هم در این راستا، جای قدردانی دارد.
 
این مسوول همچنین با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در استان واکسینه شده اند، گفت: طبق پروتکل کشوری، قسمت عمده دانشجویان در تمامی رشته‌های پزشکی و غیره که در بالین و در حوزه کارورزی و حوزه بهداشت مشغول فعالیت هستند، واکسن دریافت کرده اند.

به گفته قزلباش دانشجویان غیربومی هم طبق پروتکل می‌توانند در محل تحصیل واکسن دریافت کنند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیمارستان‌های استان مشکل جدی درخصوص اکسیژن ندارند که این دستگاهها نیازمند نگهداری و پشتیبانی هستند و به تازگی نیز ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز کانتینری با ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر دقیقه خریداری شده که در هر نقطه از استان قابل حمل و نصب است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست