• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۲
  • شناسه خبر: 23255

ارائه تخفیفات گمرکی به واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی

معاون اقتصادی استاندار زنجان گفت: به واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، تخفیفات گمرکی تعلق می‌گیرد.

محمدرضا آبی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت» با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۱ درخواست منطقه اقتصادی ویژه از زنجان به شورای مناطق آزاد و تجاری کشور ارسال شده است، گفت: در سال ۱۳۸۲ پیگیری مدارک انجام شده و در سال ۱۳۸۳ ظرفیت‌های استان و تعيين ۱۰۰۰هکتار از اراضی منطقه سارمساقلوی زنجان در شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد قبول قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه پس از تصویب این منطقه در سال ۱۳۹۲ توسط هیات محترم دولت وانجام مراحل ارزیابی زیست محیطی به مجلس شورای اسلامی برای طرح و تصویب ارسال گردید.
معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه دلیل انتخاب این منطقه دسترسی به فرودگاه، جاده ترانزیت و آزادراه و شبکه حمل و نقل ریلی بوده است، اضافه کرد: در نهایت در سال ۱۳۹۷ این موضوع در مجلس محترم شورای اسلامی موضوع به تصویب نمایندگان محترم رسید و سپس برای تایید به شورای محترم نگهبان ارسال شد.
وی تصریح کرد: پس شورای نگهبان در اردیبهشت امسال بحث منطقه ویژه را مصوب که متعاقب آن با دستور استاندار محترم کمیته مربوط به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی زنجان تشکیل شد.
آبی پور با اشاره به اینکه تاکنون دوبار کمیته تشکیل جلسه داده است، گفت: کار این منطقه در ۳۰۰ هکتار از اراضی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مناطق ویژه از بابت سرمایه گذاری و حقوق گمرکی دارای فرصت هستند، گفت: در همین راستا واحدهایی که دارای واردات مواد اولیه هستند، می‌توانند در این منطقه واحدهای تولیدی احداث با تولید کالا نسبت به صادرات آن به خارج و همچنين به داخل کشور اقدام نمایند.
معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه واحدهای فعال در این حوزه از تخفیف گمرکی نیز بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: علاوه بر این وجود مناطق ویژه موجب جذب سرمایه‎گذار نیز خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به تازگی این موضوع به استان ابلاغ شده است، پس از مشخص شدن متولی منطقه ویژه فاز نخست ایجاد این منطقه انجام خواهد شد.
وی گفت: پس از تعیین متولی برخی از دستگاههای مرتبط در این منطقه مستقر و واگذاری زمین به واحدهای تولیدی دارای شرایط و متقاضی انجام می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست