• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۳
  • شناسه خبر: 23292

ارسال ۱۴۸ اثر به نخستین جشنواره بهار قرآن

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارسال ۱۴۸ اثر به نخستین جشنواره بهار قرآن خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت»، ابراهیم قاسمی از برگزاری نخستین جشنواره ادبی، هنری «بهار قرآن» خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش ادبی کتاب، شعر و دلنوشته و داستان (فارسی و ترکی) و بخش هنری با موضوع فیلم کوتاه با موضوعات قرآن، عترت و رمضان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش در خانه بمانیم، مشارکت جمعی در راستای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان و رزمایش همدلی و مهربانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پایان این فراخوان ۷۵ نفر با ۱۴۸ در این جشنواره شرکت کردند، افزود: ۳۱ نفر از شرکت‌کنندگان برادر و ۴۱ نفر خواهر بودند.

وی با بیان اینکه با پایان فراخوان ۱۳۱ در بخش ادبی به جشنواره رسید، اضافه کرد: همچنین در بخش فیلم کوتاه ۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

قاسمی تعداد آثار رسیده در بخش شعر فارسی را ۸۹ اثر اعلام کرد و گفت: همچنین در بخش دلنوشته نیز ۲۹ اثر، شعر ترکی ۱۱ اثر، دلنوشته ترکی دو اثر به دبیرخانه ارسال شده بود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه داوری این آثار توسط ۵ نفر از داوران در بخش ادبی و دو نفر در فیلم کوتاه انجام شد، اضافه کرد: طبق رأی داوران ۱۶ نفر برگزیده شدند که ۱۵ نفر در بخش ادبی و یک نفر در بخش فیلم برگزیده شدند.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و سینمای جوان استان و کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجانی برگزار شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست