• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 23328

برق ادارات پرمصرف قطع می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: میزان مصرف برق در استان زنجان روبه افزایش است و اگر ادارات پرمصرف در میزان برق مصرفی تجدید نظر نکنند برقشان را قطع می کنیم.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» علیرضا علیزاده در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: طی چند روز گذشته مصرف برق برخی از ادارات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و برق شان قطع شده است ودر در صورت عدم رعایت میزان مصرف محدودیت‌هایی در شهرستان‌های استان اعمال خواهد شد.

وی افزود: برق هشت دستگاه اجرایی در استان زنجان به دلیل همکاری نکردن قطع شده و برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی را در مصرف برق داشتند.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت ماینرها در استان زیاد شده است، تاکید کرد: شناسایی مزارع تولید رمزارز از طریق آی.پی به راحتی ممکن بوده که در این میان همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شناسایی نیاز است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۷ مزرعه تولید رمز ارز با ۳۱۰۱ ماینر در استان کشف شده، ولی قطعاً تعداد مزارع استخراج بیشتر از این تعداد است و به صورت مویرگی به شبکه وصل شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار مگاوات امسال کمبود برق داشتیم، گفت: امسال ۲۲ درصد افزایش مصرف برق داریم که طبق نظر کارشناسان ۱۰ درصد آن می‌تواند مربوط به تولید رمزارز باشد.از ساعت ۱۲ تا ۱۸ عصر که اوج مصرف است نیاز است مدیریت شود تا شاهد قطعی برق نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه سقف در نظر گرفته شده برای مصرف استان ۵۲۰ مگاوات بود که با این وجود شاهد تجاوز مصرف از این میزان هستیم که در نهایت خاموشی و اعمال مدیریت را به همراه دارد، افزود: باید این میزان مدیریت شده و با تعدیل در این زمینه اقدام می‌شود.

علیزاده به راه‌اندازی سامانه پایش مصرف در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از طریق این سامانه شهر به شهر میزان مصرف بررسی می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست