• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۲۳
  • شناسه خبر: 23360

خانه ملیله زنجان تجهیز و مرمت شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: کارهای مرمتی و خرید تجهیزات خانه ملیله انجام شده و در دست بهره‌برداری است.

به گزارش پیام ملّت– الناز خدایی‌فرد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کارگاه ملیله سازی در استان زنجان فعالیت می‌کنند که بیش از ۲۳۰ صنعتگر فعال در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ثبت شهر زنجان به عنوان شهر جهانی با اتفاقات بیماری کرونا همراه شد و نتوانستیم با مردم زنجان جشن شهرجهانی را برگزار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های توسعه‌ای و ترویجی در شهر زنجان در خصوص ملیله انجام می‌شود، افزود: با همکاری شهرداری زنجان و شهردار به عنوان دبیر شهر جهانی ملیله فعالیت‌های دیگری انجام خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: اگر چه برخی کارها از جمله آموزش ملیله از سوی هنرمندان انجام می‌شود اما هنوز برنامه‌ریزی‌های استان در این زمینه ادامه دارد.

خدایی‌فرد از تدوین  کتاب دو زبانه ملیله در زنجان خبر داد و گفت: این کتاب که یکی از آثار فاخر در این زمینه محسوب می‌شود به زودی رونمایی می‌شود.

خدایی فرد با اشاره به برگزاری کلاس و دوره‌های آموزشی مینای ملیله یک به عنوان رشته تزئینی روی ملیله، افزود: این رشته کار جدیدی است که توسط هنرمندان استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی ملیله در استان زنجان، یادآور شد: کارهای مرمتی و خرید تجهیزات خانه ملیله انجام شده و در دست بهره‌برداری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خانه ملیله زنجان تا شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.//ن

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست