• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • شناسه خبر: 23811

حمایت از صنعت چاپ لازمه توسعه فرهنگی است

صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است و​ برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت​ حمایت شود.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»محمدربیع احمدخانی در دیدار با فعالان صنعت چاپ استان گفت: چاپ از صنایع مهمی است که در حوزه های مختلف مانند فرهنگی و … نقش مکمل دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است و  برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت  حمایت شود.

وی افزود: چاپ به عنوان صنعتی که در فضای صنایع و فراصنایع و حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی داشته و دارد، امروز تنها به عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به عنوان یک فراصنعت مطرح است.
احمدخانی با بیان اینکه صنعت چاپ تنها به عنوان یک حوزه اقتصادی مطرح نیست بلکه در فضای جهانی و بین‌المللی به عنوان یک حوزه مولد اقتصاد ارزش افزوده بالا مطرح است، عنوان کرد: صنعت چاپ در کشور ما نیز به عنوان حوزه‌ای که دارای فضای اشتغال قابل توجه است اهمیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت، یک عامل تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و هم به دلیل مناسباتی که با عرصه فرهنگ داشته و دارد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و روز ملی صنعت چاپ فرصتی است هم برای اینکه اهالی چاپ گرد هم بیایند و عملا فرصت‌ها، تهدیدها و آسیب‌های موجود را رصد کنند.

وی با اشاره به فعالیت مطلوب فعالان صنعت چاپ استان گفت: باید تلاش شود با همکاری اتحادیه دوره‌های آموزشی مربوط برگزار شود تا بتوانیم در این زمینه به رزو باشیم تا حوزه فعالانه به رقابت بپردازیم.

احمدخانی با اشاره به اینکه بنا بود که برنامه مفصلی در ارتباط با صنعت چاپ برگزار شود، تصریح کرد:به علت شرایط کرونایی این امر میسر نشد.

در پایان این جلسه فعالان صنعت چاپ استان به بیان مشکلات خود به ویژه در شرایط کرونایی پرداختند و خواستار رسیدگی به آن از طریق مسولان شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست