• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۸
  • شناسه خبر: 23851

۲۹۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان زنجان برداشت می‌شود

در سال جاری قریب به ۵ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است که پیش بینی بر تولید ۲۹۰ هزار تن محصول را دارد.

جواد تاراسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: برنامه ابلاغی کشت گوجه در سال جاری در سطح استان زنجان ۵۰۰۰ هکتار است که برداشت محصول از بخشی از مزارع همچون طارم به اتمام رسیده و در نقاطی دیگر مانند شهرستان زنجان در حال انجام است .

وی افزود: میزان تولید محصول از سطح مذکور حدود ۲۹۰۰۰۰ تن می باشد که ۲۰۰۰ هکتار با تولید ۱۱۵۰۰۰ تن مربوط به شهرستان طارم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۳۰۰۰هکتار از سطح تولید گوجه فرنگی با تولید ۱۷۵۰۰۰ تن مربوط به سایر نقاط استان می باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ابلاغی سال قبل نیز همین مقدار بود، عنوان کرد: در سال جاری بعلت مشکلات کم آبی سطح کشت در شهرستان طارم درحدود ۳۰۰ هکتار کاهش داشته و در شهرستان زنجان نیز حدود ۱۰۰ هکتار کاهش داشت. اما در شهرستان ایجرود ۱۰۰ هکتار افزایش نسبت به برنامه کشت وجود داشت.

تاراسی عنوان کرد: در شهر زنجان یک کارخانه فراوری گوجه با ظرفیت بالا در حال دریافت و فراوری گوجه است که این امر علاوه بر کمک به کشاورز سبب ارزاوری به استان نیز شده است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست