• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 23877

سد مراش سه سال دیگر آبگیری می‌شود

طبق ماده ۵۶ فاینانس داخلی مقرر شده تا مجوز اخذ تسهیلات داخلی جهت طرح ساختمان سد مراش انجام شود و اگر این امر تحقق یابد در سه سال آینده سد مراش آبگیری می‌شود.

اسمائیل افشاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: سد مراش تا حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد است که به میزان ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال برای آن هزینه صرف شده است.

وی افزود: طبق ماده ۵۶ فاینانس داخلی مقرر شد تا مجوز اخذ تسهیلات داخلی جهت طرح ساختمان سد مراش انجام شود و اگر این امر تحقق یابد در سه سال آینده شاهد آبگیری سد مراش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: خط انتقال آب از سد مراش نیز با هزینه‌کرد ۳۵۲ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۱۲٫۸ درصد است و علت عدم پیشرفت پروژه‌ها نیز عدم اختصاص اعتبار کافی و در نهایت تزریق قطره‌چکانی آن‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای در جهت اجرای این پروژه‌ها، به پیمانکاران بدهکار هست اعتبار کافی برای تزریق به پروژه و ادامه سریع طرح موجود نیست.

افشاری با اشاره به اینکه امسال سال کم‌بارشی را در استان تجربه کردیم گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سد‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین امده است چرا که میزان بارندگی نسبت به طولانی مدت در حدود ۵۰ درصد کاهش داشت که البته امیدواریم در طول ماه‌های آذر و بعد آن شاهد بارنگی‌های خوبی در استان باشیم.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست