• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۱
  • شناسه خبر: 23891

ماهنشان رتبه دوم تولید عسل استان زنجان را دارد

شهرستان ماهنشان با دارا بودن شرایط مطلوب جهت پرورش این حشره پر تلاش دومین رتبه تولید عسل استان را دارد.

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی ماهنشان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در سطح شهرستان ماهنشان بیش از ۲۵ هزار کلنی در حال تولید مرغوب‌ترین عسل هستند و سالانه بیش از ۲۳۰ تن عسل تولید و وارد بازار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ هزارو ۲۶۶ کلنی از نژاد مدا هست، افزود: قریب به ۲۶۲ کلنی زنبور عسل نیز از نوع بومی است. با این حال برخی از زنبور داران نژاد‌های کارنیکا و کارنیولا را نیز مورد پرورش قرار می‌دهند‌.

شریفی با بیان اینکه حمایت از تشکیل و تقویت تشکل های زنبورداری بویژه زنجیره های تولید عسل یکی از اولویت‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی محسوب می شود، گفت: تلاش بر این است تا زنجیره‌های مختلف پرورش زنبور عسل در سطح شهرستان تکمیل شود.

وی عنوان کرد: زنبورداران این شهرستان از تخصص و تجربه کافی در زمینه پرورش زنبور عسل برخوردار هستند و گاها به صورت خانوادگی در این عرصه در حال فعالیت هستند و گام مهمی در تولید دارند.

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی ماهنشان خاطر نشان کرد: برداشت عسل در شهرستان ماهنشان در دو مرحله اوایل تیر و شهریور انجام و روانه بازار می‌شود و همچنین علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۸ میلیارد تومان عاید ۶۰۶ بهره‌بردار عسل در شهرستان ماهنشان شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست