• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۵
  • شناسه خبر: 23957

۹۱ درصد مدارس روستایی استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

در قالب همکاری بین اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش استان،طرح اتصال مدارس دولتی به شبکه ملی اطلاعات آغاز شده و ۱۰۰ درصد مدارس شهری و ۹۱ درصد مدارس روستایی از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

حامد سرائی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا، در قالب همکاری بین اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش استان طرح اتصال مدارس دولتی به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی از اینترنت پر سرعت آغاز شد.

وی گفت: در سال گذشته تمام مدارس شهری و تعداد ۸۲۲ مدرسه روستایی با تخصیص مودم و بهره‌مندی از ترافیک ماهانه رایگان به اینترنت پر سرعت متصل شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: این تلاش همچنان ادامه داشت و از بین یک هزارو ۶۰۵ مدرسه شهری ۱۰۰ درصد و یک هزارو ۱۲۷ مدرسه روستایی معادل بیش از ۹۱ درصد مدارس، به اینترنت پر سرعت متصل شدند.

وی بیان کرد: حتی دانش‌آموزان بعد از تعطیلی مدارس نیز از طریق بی‌سیم می‌توانند در محوطه مدرسه از اینترنت مدارس بهره‌مند شوند.

سرائی عنوان کرد: شرکت فناوری اطلاعات تمام سعی خود را به کار گرفته تا تمام مدارس را به سیستم فناوری اطلاعات مجهز کند تا تمام دانش‌آموزان سراسر استان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست